Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Emelie - 13 juli 2010 23:33

Ikväll fick vi ett åskväder. En välbehövlig urladdning. Här kom en del regn och luften är nu sval.


Idag har jag hälsat på hos Zingo. Zingo är en bernerkille på lite drygt 8 veckor. Han bor i Motala hos Jonny och Annica som egentligen skulle haft valp 1, Zico...   Nu har Zingo flyttat dit istället  ! Han är efter en halvsyster till Tyra (dom har samma pappa), Betillys Chantilly. Han är sååå go och fin! Lycka till med Zingo! Tyvärr hade jag inte kameran med, men det blir nog tillfälle för fotografering en annan gång. Zingo och halvkusin Dina ska bla gå valpkurs ihop i höst. Kanske kommer Zingo och hälsar på före dess, ni är iallafall hjärtligt välkomna!


Idag blev det en tur ner till sjön igen. Jag, Henrik och Rickard, hundarna och Henriks stora uppblåsta krokodil packade in oss i bilen för några km bilfärd till sjön. Bad har varit nödvändigt de senaste dagarna. De första dagarna bar jag i Dina och la ner henne i vattnet och så simmade hon in till land. Men igår skuttade hon i efter mamma Tyra och Doris och simmade runt alldeles frivilligt! Likaså idag! Hon simmade så mycket så att jag nästan tyckte hon skulle ta det lite lugnt, då simning är en ganska ansträngande sport  , speciellt för en 10-veckorsvalp! Jag lyckades iallafall få ett bildbevis med mobilen idag!

  

Mellan regnskurarna fotograferade jag Dina idag också. Tyvärr inga ståbilder.

Dina 10 veckor.

  

  

  


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards