Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 15 juli 2010

Av Emelie - 15 juli 2010 20:25

Igår firade Stefan och jag 6-årig bröllopsdag  . Det var det bästa firandet av bröllopsdagen hittills! Therése och Jonas (även matte och husse till Gorgeos Charlie, valp 6) tog väl hand om våra pojkar. Tusentack  ! Och Katrin och Johan med familj och ägare till Dinas och Charlies pappa, Lacoste tog väl hand om mina tre bernerflickor. TACK  !


Stefan och jag åt en fantastiskt god trerättersmiddag på Olshammarsgården, kvällssolen strålade. Vin avnjöts till maten då vi även sov över på Olshammarsgården. Urtrevligt ställe, TIPS! Verkligen en lyckad kväll och i morse tog jag ett dopp i Vättern före frukost    .


Vi stannade vid en liten sjö på väg hem från Olshammarsgården så flickorna fick bada lite också, och Dina simmade idag me!


För två år sen åkte jag akut med Bimbo till Strömsholm på vår bröllopsdag. Bimbo visade sig ha spridd cancer och fick somna in för gott 14:e juli -08 bara 5 år gammal, malign histiocytos  .


Tiden som var bokad på Strömsholm för utredning av Doris var igår den 14 juli... Visserligen så hade vi fått komma den 13 juli, men jag avbokade som jag berättat detta besök.


Jag vågar knappt uttala mig om hur Doris mår...jag har ju trott och hoppats att hon blivit piggare och så har ju blodvärdena bara sjunkit. Hon äter iallafall färskfodret med frisk aptit, och även om jag försökt vara försiktig med portionerna så har hon nog börjat lägga på sig lite väl mycket. Positivt i och för sig. Jag märker att hon är extra trött idag eftersom att det givetvis tar extra på henne att sova borta med allt vad det innebär. Givetvis är både Tyra och Dina extra trötta också.


Doris får även homeopatmedel. Homeopatmedel saknar ju helt biverkningar, och är även verkningslöst enligt skeptikerna. Fel medel är verkninslöst, men förhoppningsvis har Doris fått rätt medel för just henne just nu. Jag har stort förtroende för homeopaten jag anlitat. Hon sa direkt att är det cancer så kan hon inte rå på det.


Vi vet ju inte vad som orsakar Doris sjunkande blodvärden mer än att hon har en njurskada, troligtvis är det något mer och vad som orsakat vad är också en obesvarad fråga. Hittills har bilden inte riktigt sett ut som cancer, men...???


Jag upplever iallafall inte Doris tillstånd sämre. Det känns väldigt bra att ge henne mat som hon äter med glädje. Egentligen ska hon inte ha sån mat med en massa protein i för sina njurar, men jag ger henne hellre mat hon verkligen tycker om och så får det bära så länge det bär. Jag har som sagt även stämt av mitt resonemang med min veterinär här och han höll med mig.


Homeopatmedelet har som sagt ingen biverkning så jag kan inte skada Doris med det heller.


Så, så är läget med Doris just nu. Jag hoppas.


Underbara mail kommer från Millas matte (Greta Garbo, valp 3) var och varannan dag. Dom beskriver Milla med bara positiva superlativ  och jag älskar dessa mail som jag läser med ett leende på läpparna. Dom har minsann tagit en ståbild på Milla 10 veckor! Men det var väl inte Milla så där värst förtjust i, men jag tycker ni lyckades bra  !

Fina Rossinas Greta Garbo 10 veckor.

  

Även Milla gillar att bada dessa varma dagar och även Milla har simmat! Efter badet är det mysstund inlindad i en handduk.

  

Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards