Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 27 juli 2010

Av Emelie - 27 juli 2010 22:59

Det har varit fullt upp de senaste dagarna. UNDERBARA bilder har trillat in på mailen på lilla Milla, tusen tack Anne-Greth  . Ni ska alla få njuta av dessa...men inte nu.


Dina med kullsyskon har fyllt 12 veckor. Sin 12-veckorsdag firade Dina hos veterinären då hon åkte på en elak urinvägsinfektion efter badet i fredags. Gissa om jag förbannat mig själv för att jag lät Dina simma när det var så kallt och ruggigt väder ONÖDIGT  . Hon fick känningar redan fredag kväll efter simturen, inte så farligt så jag trodde att jag skulle kunna mota bort det med c-vitamin och UVA-tabletter. Men detta kalla fuktiga väder... I söndags var jag iväg tor Stockholm för att hämta Henrik som varit hos mormor och morfar över helgen. När jag är på väg hem på kvällen ringer Stefan och säger att Dina kissar blod...mycket blod. Jag ringer veterinären från bilen, Stefan kunde ju åka in och få penicillin redan på kvällen. Men veterinären tyckte att vi skulle avvakta. Jag tryckte i henne allt jag kunde tänka mig när jag kom hem (c-vitamin, uva-tabletter, smörjde med gräddfil...you name it!). Men natten blev inge kul. Dina pep och gnydde och kunde inte komma till ro. Kisset var dock inte så blodfyllt. Jag var nästan på väg att ringa akut till veterinären på natten men till sist kom hon till ro och då sov hon.


Igår åkte vi till veterinären och Dina fick penicillin, det vände direkt...skönt. Idag är hon helt som vanligt. Lite kissigare än vanligt men MYCKET bättre!


Allt gott!//Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards