Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Emelie - 5 augusti 2010 19:21

Som jag "antydde" i förra bloggen så är det fullt upp. Barnens sommarlov från dagis är slut vilket innebär att jag får lite tid till välbehövlig övning  . Konserter och inspelning snart...


Men hundarna måste ju alltid ha sitt. Igår kom Zero (Fina Rossinas Fine Faust) förbi med sin husse och matte för att göra oss sällskap på en liten skogsrunda. Skogsrundorna är fortfarande korta för Dinas skull. Kameran var med, men det blev inte så mycket bilder för det. Doris och Tyra är i värsta rugguggleskruden. Dina är ju söt förstås när hon tuggar på en kotte i blåbärsriset.

  

Och Zero lägger huvet sött på sne...

  

Lite busmys i skogen (Tyra, Dina och Zero).

  

Mysigt att ni kom förbi! Flickorna ser fram emot (dag)vistelsen på pensionat Ledberg, och jag är såååå tacksam  !


Som tur är så förser Anne-Greth mig med fina bilder på Dinas kullsyster Milla (Fina Rossinas Greta Garbo). Förutom härliga bilder så får jag sååå mycket härligt att läsa. Och visst är det härligt jämt med valpar...men dom har sina egenheter...mer eller mindre lätta att hantera och mer eller mindre charmiga. Lilla Milla är en liten dam som kräver massor av stimulans. Så hon har verkligen hamnat i rätt hem  . Massor med kärlek och total uppmärksamhet är vad denna lilla dam åtnjuter varje dag...och natt.

Milla

   

   

  

Mamma Tyra var en extremt energisk valp. Jag minns att jag brukade skämta om att hade jag sålt Tyra så hade jag fått tillbaka henne i ett litet paket... Men jag sålde inte Tyra utan jag fick en fantastisk mammatik  . Dina är en betyyyydligt lugnare valp än Tyra var. Vilket jag är tacksam för...


Planen för kvällen är att tvätta mina tre flickor...dom har badat i en dypöl...jag är trött efter en ganska intensiv jobbdag...men nu har jag ju kopplat av här en stund...så kanske...??? 


Allt gott!//Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards