Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 7 september 2010

Av Emelie - 7 september 2010 11:13

På lördag smäller det! Då har vi släktträff här på kenneln. Vissa har tyvärr meddelat att dom inte kan komma. Många har jag inte hört något ifrån. Några är jag lite osäker på om dom fått budskapet!!?? Jag ska försöka hinna nå dessa... Men några blir ni allt som kommer att tävla om det åtråvärda priset! Stefan har inte gjort den än, men jag har beställt en liten berner sågad och målad av Stefan!


Och jag har även bestämt vilken sorts tävling vi ska ha för att vinna detta konstverk. Och jag kommer här att beskriva momenten så att ni kan TRÄNA!!!!


1: Vi kommer att ha en matte/husse-intelligens-tävling. Vi kommer att samla ihop lite blad och barr och kanske nån pinne från skogen och så ska ni säga vad det kommer ifrån för växt. Så nu är det bara att träna på promenaderna i veckan!!!

 

2: Och så blir det en tävling med hund. Momenten ska utföras med lös hund, INGET koppel på! Ni får ha godis, leksak eller vad er hund gillar. Här gäller det att matte/husse är roligast! Inte helt lätt bland alla släktingar, så jag råder er att öva på detta också! Framförallt öva på att vara roligast i alla lägen, allt är tillåtet! Det är två moment som utförs direkt efter varandra.

 

Först ska ni gå en slalombana med hunden, ni får alltså locka med allt, men INGET koppel som styr!

I slutet av slalombanan sitter en funktionär (där får vi nog hjälpas åt), funktionären tar tag i halsbandet på hunden medans husse/matte springer iväg (och ropar och är kul) till en markerad plats. När husse/matte kommer fram till platsen så ropar han/hon på sin hund som då genast släpps av funktionären och hunden rusar i full fart till sin älskade husse/matte!

 

Det enda som räknas är tiden, så fort som möjligt ska det gå. Poängen ni skrapar in i intelligenstävlingen dras ifrån tiden ni får på hundtävlingen, så slutsumman ska alltså vara så låg som möjligt för att vinna Stefans snidade berner!

 

Jag kommer inte att delta i denna tävling förstås, men jag kommer att visa med min kommande lydnads-stjärna Glimmande Dina hur momenten ska gå till! Jag har precis tränat lite fotgående, sitta fot, ligga-ligga kvar med henne och jag blir alldeles lyrisk!!!! Vilken hund! Kan berätta att vi gick fot och tränade utan koppel bland alla andra valpar på valpkursens andra gång för 1½ vecka sen, Dina gjorde ingen som helst ansats till att vilja busa med de andra! Så, nu har jag skrutit, upp till bevis på lördag för mig nu då!

 

Träna nu och VÄLKOMNA på lördag till SLÄKTTRÄFFEN! Alla tider, telefonnummer och annan viktig information läser ni HÄR! //Emelie

 

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards