Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 14 november 2010

Av Emelie - 14 november 2010 22:06

Idag gjorde Dina debut i utställningsringen. Jag är så nöjd. Det var totalt 15 fina bernervalpar anmälda. Alla var där. Och det var ett fint, glatt och gosigt gäng bernervalpar. Domaren var lite snål med hedersprisen. Hade jag dömt så hade nog alla valpar fått hp. Men desto roligare för dom som fick! Egentligen gillar jag att domaren är lite restriktiv...men som ni kanske förstår så fick inte Dina hederspris...


Desto mer GRATTIS till Alnöitens Nonstop Eastwood som fick!!

  

BIR-valp blev Askimsvikens Optimus Prime och BIM blev Brunnstorps Thamita af Zolo. Grattis till er  ! Har inga bilder på dessa.


Men desto fler bilder på "vårt" gäng!

Även Zingo (Anton i stamtavlan) gjorde debut i utställningssammanhang idag. Och husse Jonny och Zingo skötte sig utmärkt!

Zingo

  

  

Eastwoods matte Annsofie tog en hel del bilder på Dina och mig i ringen. Väldigt uppskattat, TACK!

Domarn känner på Dina i den individuella bedömningen.

  

Inga problem med "kroppsvisiteringen" och tandvisningen!

 

Och fint ställde hon upp sig!

 

Trav.

   

   

Lite paus innan den slutliga placeringen...

   

Jag var så nöjd och glad över Dinas beteende i ringen så jag blev mäkta förvånad att vi inte fick nåt hp  ...fast lika glad är jag för det! Dina var trots allt yngst i sin klass, så det blev faktiskt rätt som det blev. Dina placerade sig som 3:a av 4 vilket jag är jätte nöjd med.  

Kritiken för domaren Bertil Lundgren

6 mån. Bra proportioner, feminint huvud med bra uttryck. Bra hals och skuldra. Välbalanserade vinklar. Bra bröstkorg. Stark rygg. Något fallande kors. Rör sig bra från sidan, något trång bak. Bra benstomme och päls.

 

Foto: Annsofie Österlund 

Även Dinas syster Grace Kelly kom med sin matte, dock bara som publik. Det var verkligen kul att träffa er båda. Kelly den lilla Tyrakloningen.

  

  

  

Foto: Annsofie Österlund

  

  

Och sen var det dags för lite gruppfotografering innan avfärd. Måste bara visa hela bildserien. Tack fotografen Christian!

Från vänster: Husse Jonny med Zingo, jag med Dina, Annsofie med Eastwood och Catrin med Kelly.

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

...så bra gick den gruppfotograferingen    


Och visst har jag fina långsockor!? Tack Anne-Greth! Jag valde premiären för dom med omsorg  


Allt gott och tack gänget som var med idag  //Emelie

  

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards