Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 19 november 2010

Fredag

Av Emelie - 19 november 2010 13:06

Fredag idag. Och jag ska bara snabbt skriva en liten blogg. Och några bilder har jag att bjuda på oxå. Försökte ta kort på Doris idag, men när jag stod där med kameran och ropade på henne så fick det bara denna effekt  . Doris har inte löpt än!? Jag är bara tacksam om hon har lååååångt mellan löpen, men kanske beror hennes extrema äventyrslusta nu på att hon snart ska börja löpa?? Tyra är däremot väldigt lugn nu, hon är på väg in i den skendräktiga perioden. Och Dina är fortfarande i valpperioden vilket också märks.


Roligast är att fotografera Dina nu eftersom att hon växer och ändrar sig hela tiden. Men jag hittade några fina bilder på Tyra som jag inte lagt in här. Först en bild från den 23:e oktober, årets första snödag.

Tyra

  

Dessa bilder är från i förrgår.

  

  

Och idag fastnade bara Dina på bild. Inget bra fotograferingsljus idag men motivet är lika fint för det.

Dina

  

  

  

  

  

  


Allt gott!//Emelie


 
 
Camilla

Camilla

19 november 2010 14:35

Ja, nog växer hon Dina, nu kan man ju inte kalla henne för lilla Dina längre ;O).
Men jag ser att ni inte har någon snö kvar, här det ganska mycket, och jag tror det har kommit för att stanna också, men det är helt ok engligt mig ... det blir ju så mycket ljusare.
Skrattar lite åt Doris som är så fårfångad på bild, inte för att Tuffa drar iväg då kameran kommer fram, men hon demonstrerar allt som oftast på sitt eget lilla vis att hon inte tänkte ställa upp på bild .. henne får man lirka med ofta ;=.
Såg din kommentar, och du har helt rätt .. jag ska försöka plita ner några rader i helgen, men bilder på köket får dröja lite till ... vi har fortfarande inte kommit överrens om vilket kakel som ska upp, i övrigt är vi klar, men så fort kaklet sitter där så kommer bilder.
HA det nu så bra i helgen.
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards