Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Snöbus

Av Emelie - 22 november 2010 19:24

Idag så har det snöat en hel del här. Jag kunde inte låta bli att ta med kameran ut med hundarna. Dom gillar ju snön så man vill gärna fånga alla "berner-rejs" på bild. Inte helt lätt, dessutom blir actionbilderna lite suddiga så här års i mulet väder. Men blev ju några jag vill visa här iallafall. Dina rejsar runt som en tok, många roliga skutt blir det, inte alltid...för att inte säga nästan aldrig hänger jag med med kameran. Och hänger jag med så hänger inte kameran med...men, men. Dina njuter av snön som den berner hon är iallafall.

  

  

  

  

  

  

  

Tyra

  

  


Och Doris. Har inte berättat nåt speciellt om Doris den senaste tiden. Detta för att allt är bra. Är ju så lycklig för detta och vågar nästan inte skriva nåt för då... Jag har iallafall bestämt att inte åka till veterinären för att kolla hennes värden. Jag tror ju att dom är bättre med tanke på hur hon mår och äter och jag tycker även hennes slemhinnor ser betydligt bättre ut. Men efter alla rysliga provtagningar med sämre värden för varje gång så törs jag inte. Det är viktigt både för Doris och mig att jag inte oroar mig. Så mycket oro jag haft för Doris... Just nu är jag inte orolig, jag är tacksam...men jag vet hur lite det behövs för att hjärtat ska sjunka till fötterna, speciellt när det gäller Doris.


Lite bilder på Doris, både från i förrgår och idag. Tyvärr ingen bra men ändå...

Förrgår

  

Doris, Dina och Tyra längst bort.

  

Tjohooo! Doris och Tyra.

 

Idag, lite mer snö.

   

   

   

    

Tyra idag.

  

  

  

  

Lekte lite med fotoredigeringsprogrammet idag.

Givetvis blev det några närbilder på Dina också....sötnosen  

  

  

  

  

  


Allt gott  //Emelie

 
 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

23 november 2010 12:47

Wow, Dina är så himla snygg !!! med sitt mörka ansikte. Tjusig värre!!

Jag tycker du tänker och gör helt rätt vad gäller Doris, jag skulle gjort likadant, tveklöst.
Carpe diem, leva livet "här och nu" etc. Svårt många gånger men väl värt att försöka :-).

Ska själv se till att jag är hemma före mörkrets inbrott idag och ta med Zero ut så han får köra ett par äkta "Berner-race" på fältet hemma. Han blir pigg som en mört i sånt här väder.

Och har vi tur så finns snön kvar nästa fredag för då får vi väl kanske besök av tre härliga Berner-tjejer, eller??

KRAM!!

 
Lena Heimark

Lena Heimark

24 november 2010 12:01

Härliga bilder som vanligt! Men det bästa av allt är att det lyser friskhet om Doris!!!

Kram!!!

http://www.heimarkenskennel.se

 
Lotta & Gossarna

Lotta & Gossarna

24 november 2010 20:05

Hon ser ju hur pigg som helst ut Doris.. härligt att se! Sista bilden på Tyra (huvudbilden) är kanonfin.
Kram från oss

http://bernergossar.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards