Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 26 november 2010

Njuter

Av Emelie - 26 november 2010 19:33

Jag njuter verkligen av mina tre flickor nu. Förra året vid den här tiden var ju Fjollan sjuk, snart är det ett år sen hon fick somna in för gott. Den sitter i den där fruktansvärda tiden som är innan, när dom är sjuka och man anar att det är det värsta men hoppas...och så är det det värsta...  .


Jag har ju trott att tiden varit inne för Doris flera gånger. Och då är det svårt att inte leva i den där oron. Men det vet vi ju alla hur tärande oron är. Såååå destruktiv känsla. Omöjligt att njuta av hunden som man faktiskt har hos sig. Fast givetvis så njuter man inte när en hund inte mår bra. Men när hunden mår bra så måste man ju passa på! Ett hundliv är alldeles för kort för att oroas bort...lätt att säga. Men utan att veta om i morgon så njuter jag av Doris idag 

    

  

Hon visar på alla vis att hon mår bra  

Tyra mår också bra. Men det märks tydligt att hon har löpt och mer och mer går in i den skendräktiga perioden. Hon påverkas verkligen av hormonsvängningarna. Hon är egentligen väldigt behaglig denna period. Lite mer lagom...

  

Och så har vi lilla Dina. Hon växer så fint och jag tycker hon är så vacker, blir nästan bara bilder på henne när vi är ute... Svårt att välja så ni får se alla...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

Dinas kullsyster Milla har jag också fått lite bilder på  . Milla har en bästis, goldenhanen Krille. Och det syns verkligen på bilderna att dom älskar varandra  . Milla väntar på sin Krille...

  

...nu kommer han!

  

Mysigt!

  

Härligt med snöoväder!

  

Myser efter bus  

  

När jag ser dessa bilder minns jag Rossina som jag hade som ensamhund några år innan hon fick sin kull valpar och Fjollan sedan stannade. Jag och Rossina umgicks nästan jämt med min kompis Kajsa och hennes hovawarthane Peppe. Rossina och Peppe älskade verkligen varandra. Jag och Rossina flyttade från Stockholm efter några år så då kunde inte Peppe och Rossina träffas så ofta.


Rossina dog i januari en månad innan hon skulle fylla 9 år. Bara några månader senare så hoppade Peppe ut genom fönstret en natt av oförklarlig anledning??? Han skulle också precis fylla 9 år. Sovrummet låg en våning upp så Peppe skadade sin ena handled så illa att det inte gick att göra något, så han fick förena sig med sin älskade Rossina.


Dom var sååå goa med varandra. Vi kunde sitta i timmar och bara titta på dom där dom låg och gosade vid våra fötter.


Ja, minnena av våra vänner lever alltid kvar. Dom har alla tagit sin speciella plats i våra hjärtan.


Några actionbilder på Dina från idag får avsluta denna lite sentimentala blogg...

  

  

  

  

  


Allt gott!  //Emelie






 
 
sytanten

sytanten

26 november 2010 23:21

Fantastiskt vackra bilder... som alltid!
Trevlig helg: kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards