Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg under november 2010

Av Emelie - 11 november 2010 20:02

Jaha, rekord idag! 3:e inlägget! Bad Stefan ta kort när jag ställde upp Dina nu ikväll. Tycker hon vuxit sista veckan!! Dom får sina växryck! Man kan inte tro att hon är kullsyster med Zorro som vi träffade i Växjö! Han hade fortfarande en hel del valppäls kvar. Det är så olika hur dom växer!

Dina 11/11 -10

  

Dina 31/10 -10

  

Rickard visar mamma hur man ska göra...

  

Behöver träna lite mer. Har inte hunnits me. Men men...

  // 

Av Emelie - 11 november 2010 13:58

Häromdan fick jag ett mail med bilder på Gorgeos Charlie. Tack Therése  

Fina Rossinas Gorgeos Charlie 6 månader...syns kanske vems kullbror han är???

  

  

  

  

  

  

  

  

Jag tog lite bilder nyss när vi var ute, sol+snö+berner=sant  

Fina Rossinas Glimmande Dina 6 månader

  

  

  

  

  

  

Har fått bilder från syrran Milla också, även hon njuter av snön!

Fina Rossinas Greta Garbo "Milla", 6 månader

  

  

  

Syns kanske vems dotter hon är....????

Fina Rossinas Edetyra "Tyra" 3½ år

   

   

   

Milla har en bästis; goldenhanen Krille

   

   

   

Tyra och Dina

  

Dina

   


Allt gott  //Emelie   



Av Emelie - 11 november 2010 08:29

Den här veckan har Rickard och Henrik varit hemma från dagis. Rickard har varit lite magsjuk. Idag är Rickard MYCKET piggare och han var hungrig på sin morgongröt för första gången på länge. Så skönt. Än så länge har resten av familjen klarat sig från magsjuka...peppar peppar.


Den envisa förkylningen med hosta som haft grepp om vår familj börjar oxå tappa greppet om oss. Och Dina bajsar nu fina korvar på dagtid igen. Kan bara konstatera att homeopatmedlet mot parasiter än en gång har gjort nytta.


På söndag är det valputställning i Mjölby. 15 berner-valpar är anmälda! Tycker det låter som många. Dina visas som nummer 13 i ringen.


Kommer bilder i nästa inlägg...


Tills dess  //Emelie

Av Emelie - 8 november 2010 22:19

Klockan 4 i söndags morse klev jag upp för att packa in mig och Tyra och Dina i bilen för att bege oss till Växjö. Men Dina hade bajsat inne under natten. Liiite löst... Inte helt ok. Efter alla bajsturer tidigare tog jag det säkra före det osäkra så Dina fick stanna hemma. Dina äter sitt färskfoder som vanligt men jag ger henne homeopatmedel mot parasiter. Det har inte blivit värre. Hon är ganska ok så jag hoppas hon blir helt stabil till söndag då det är valputställning i Mjölby.


Men Tyra och jag begav oss till Växjö. Där nere träffade vi bla Great Zorro, kullbror till Dina. Han ställdes ut i valpklassen. Kul att träffa Zorro med husse och matte! Annsofie ställde sin Alnöitens Nonstop Eastwood. Jag var lite dålig med kameran men fick två bilder från valpringen hanar.

Annsofie med Eastwood till vänster och Susanne med Zorro till höger och så är det nån i mitten...???

  

Susanne och Zorro skötte sig bra. Zorro är en glad kille. Han hade inga problem med denna minst sagt extrema situation. Fast han satt väl mer än han stod i ringen...men det gör inte så mycket när man är go å gla  

  

Har inte fått Zorros kritik än. Tog lite kort utanför på Zorro 6 månader.

  

  

  

  

  

  

  

  

  


Även Tyra ställdes ut. Hon fick en 2:a. Jag tycker visserligen att en 2:a är ok på Tyra. Men jag höll inte med domaren i allt. Kändes verkligen som hon fokuserade på Tyras brister. När hon var färdig med bedömningen så suckade hon och sa "ja, det var mycket på en gång...". Jag fick en (för mig) ny brist presenterad som faktiskt stämde, men sen tyckte jag faktiskt att hon gav några brister till Tyra som jag inte riktigt håller med om. Och av någon oförklarlig anledning så hittade jag inte Tyras kritik nu när jag skulle blogga  . Jag har inte slängt bort den med flit men jag saknar den inte... Tyra skötte sig exemplariskt i ringen. Annsofie tog några fina kort som jag nog får tids nog.

 

Jag har även fått några färska bilder på G-kullbrorsan Gorgeos Charlie men dom är i min andra dator. Så det finns lite bilder att se fram emot kära bloggläsare!

 

Allt gott  //Emelie

  

Av Emelie - 3 november 2010 09:52

   För sex månader sen födde Tyra sin första kull. Där var sju stycken i magen, en var död. Sen visade det sig att Tyras första valp hade ett kraftigt medfött hjärtfel så han fick somna in dagen före midsommarafton snart 8 veckor gammal  .


Idag fyller alltså fem friska Fina Rossinas sex månader  . Det är Glimmande Dina som bor här hemma. Greta Garbo "Milla" som bor hos familjen Garmland i Katrineholm. Jag har blivit så bortskämd med hälsningar och fina bilder från dom så att jag nästan blir orolig när inget fanns i inkorgen igår kväll när dom idag fyller 6 månader...men kanske ikväll  . Vädret bjuder inte till fotografering, iallafall inte här. Ja och så är det Grace Kelly som fyller 6 månader och de två bröderna Great Zorro och Gorgeos Charlie. Jag hoppas och tror att jag får träffa Great Zorro i Växjö på söndag  . Ett grattis på halvårsdan önskar jag er!


Annars så avancerar dubbel cd:n med Bachs sju flöjtsonater och triosonaten för två flöjter och continuo. Allt är inspelat och nu redigeras allt material för fullt liksom att omslaget börjar ta form. Snart skickas allt in för tryck och Fredag 3:e dec kl 19.00 är det release i Vadstena klosterkyrka!!!! Kommer nog fler påminnelser om detta, va så säkra!

 

På söndag bär det iväg på utställning för Tyra och Dina. Dina debuterar och har precis fyllt "valp" i utställningssammanhang. Vi träffade Alnöitens Nonstop Eastwood med matte Annsofie i lördags. Även Eastwood ska på utställning i Växjö. Vi tränade lite inför utställningarna. Och jag konstaterar att Tyra är såååå duktig på att stå fint och verkar ta sin uppgift som utställningshund på största allvar. Jag borde verkligen föra över den arbetsviljan på att träna lydnad eller något annat, kanske drag!? Tyra är en jätte fin hund både utseendemässigt och framförallt mentalt, men jag vet att hon inte är någon stjärna i utställningsringen exteriört, därför skulle arbetsmeriter säga mer om henne egentligen. Problemet med arbetsmeriter är att dom är mer tidskrävande att träna in och sen tävla på det. Men såååå kul för hunden och jag tycker också att det är kul men tiden....  svårt, men jag ska verkligen försöka!

 

Annsofie tog bilder när jag ställde upp hundarna. Först hennes Alnöitens Nonstop Eastwood 7 månader.

  

Fina Rossinas Glimmande Dina 6 månder.

  

 

Fina Rossinas Edetyra snart 3½ år.

   

   

 

Allt gott  //Emelie 

 

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards