Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 4 december 2010

VARFÖR?

Av Emelie - 4 december 2010 20:48

Fina Rossinas Disney af Smejlycka 2006 04 02 - 2010 12 01

   

För några veckor sen blev Disney plötsligt dålig. Hon hade en stor tumör som spruckit på mjälten. Tumör och mjälte opererades bort, inget syntes på kringliggande organ. Disney återhämtade sig, men långsamt efter operationen. I onsdags kollade matte Catrin upp Disney hos veterinären. Provsvaret på tumören hade kommit...malign histiocytom av den elakaste graden. Ultraljud visade nu förändringar på kringliggande organ.

Det är så tungt när våra vänner blir sjuka och dör i förtid. Mina varmaste tankar till dig Catrin. Det är inte första gången du måste ta farväl av en älskad berner allt för tidigt. Det gör ont. Alldeles för ont.  


Kram  Emelie

 
 
Camilla

Camilla

4 december 2010 21:19

Så sorligt att läsa .. varma kramar till Disney´s familj.
Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Lotta & Gossarna

Lotta & Gossarna

4 december 2010 21:25

Så ledsamt! Förstår att det känns ännu jobbigare när dom måste sluta sina dagar så tidigt. :(
Vad lik hon var Doris i ansiktet.
Kram

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Åsa

Åsa

4 december 2010 22:09

Så tråkiga och hemska nyheter! Tänker på er alla som är inblandade.....usch!
Kram Åsa

http://www.behrenskennel.se

 
Ingen bild

Sandra och Maddox

4 december 2010 22:40

Nämen älskade Disney, Maddox syster. Det känns fruktansvärt tragiskt att se och höra detta tråkiga besked. Det gör ont i mig att hon inte blev äldre och man blir påmind om vikten att leva för varje dag och det tillsammans med sina älskade berners. Att ta vara på dagen.. Hon var alldeles för ung, finnes inga fler ord. Tänker på catrin och känner med henne.

Stora kramar från oss

 
Anette

Anette

5 december 2010 23:14

Så tråkigt.

Anette

http://www.monowi.se

 
Marianne

Marianne

7 december 2010 00:38

Skickar tröstekramar, det är tungt att mista sin fyrbenta vän.
Kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ingela

Ingela

13 december 2010 22:39

Oj vad sorgligt! Beklagar verkligen. Dessa tumörer på mjälten upptäcks oftast när det är för sent. Man tar bort men så har vi just spridningen.
Min Ottilia gick bort efter att tagit bort den av samma orsak, Luzzan såg vi den på ett ultra av en slump så den tog vi innan det spridit sig.
Finns en viss ärftlighet av skiten.

Sänder en tanke!
Kram

http://www.ostanvindens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards