Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 18 december 2010

Av Emelie - 18 december 2010 18:33

Nu har jag satt upp ett mål att tävla i lydnad med Dina i Karlskoga i juni! Jag måste bara bestämma nåt sånt för att få ändan ur och ta tag i träning. Jag lärde in lydnadsklass 1-momenten och tävlade två ggr med Rossina för mer än 10 år sen. Hon hade en väldig arbetsvilja och lärde sig saker lätt och snabbt MEN hon var extremt egensinnig med allt vad det innebar... Sen har jag inte tagit tag i någon träning med mina flickor, märkte tex att Fjollan inte var lika lättlärd och sen har jag som sagt inte kommit igång.


Tänkte från början att jag skulle träna något med Dina. Egentligen borde jag träna något där Dina får jobba med nosen för den har jag märkt att hon gärna använder, mer än jag märkt på mina tidigare. Men även om jag skulle vilja träna massa olika saker med alla tre så måste jag inse mina tidsbegränsningar. Så nu har jag bestämt att träna in klass 1 lydnad på Dina. Lika bra att skriva det här så att jag inte kan dra mig ur...det enda som kan bli ett hinder är ev Tyras valpning...men den dagen den "sorgen"...


Tog en massa solbilder för en dryg vecka sen som jag ännu inte lagt in.

Dina

  

  

  

  

Tyra

  

  

  

Mycket bus mellan mor och dotter i snön

            

Idag var vädret inte lika vackert.

Tyra och Dina undrar när Doris tänker komma tillbaka...undrar matte me...

    

Vi passar väl på att rejsa lite medans vi väntar...

  

        

Tyra

    

Dina

      

Pepparkaksgubben Henrik tillsammans med lucian Agnes och tärnan Stina!

  


Allt gott!//Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards