Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 26 december 2010

Av Emelie - 26 december 2010 15:05

Julafton blev mysig och lyckad här hemma. Även hundarna fick julklappar...men dessa stimulerade bara Tyras skendräktighet. Så fort hon får en chans kryper hon upp i soffan med sin "valp" och härsar som bara den... Nu har jag stängt henne ute från "valpen" vilket resulterar i ett olyckligt pipande...dessa hormoner!

  

Jag har fått så fina julkort som jag nämnde och tackade för i förra inlägget. Tyckte detta var så fint från Lotta och hennes två bernergrabbar!

    

Jag har inte skickat julkort med post eller mail men har en julhälsning i senaste sennenbladet till er alla mina bernervänner. Och så passar jag ju på att hälsa här i bloggen. Kennelhemsidan är som ni kanske märkt helt stillastående, men det är en ny på gång, men jag vet inte riktigt när den kommer. Tills dess får ni hålla er uppdaterade här i bloggen om vad som händer här på kenneln.


Jag (och även Tyra) hoppas ju på parning och valpar Tyras nästa löp. Jag skulle tippa att det blir parning i april, så det blir isåfall sommarvalpar med leverans framåt augusti. Ni som är intresserade får information här i bloggen och troligtvis är hemsidan igång då också.


Millas familj hälsar att julen avlöpt väl med familj och gäster och jag uppfattade det som att lilla yrvädret Milla skött sig...inte helt sällan så får jag höra att "mina" hundar är lite väl intensiva i sin hälsning och det ska jag erkänna att mina flickor här hemma också är. Dom är dessutom tre som eggar upp varandra och matten (=jag) har väl inte helt önskvärd pli på sina glada...men för det mesta är våra gäster förberedda på detta...

En bild på "mammas flicka" Milla följde med. Här väntar hon på sin Krille som hon har daglig date med.

  

Och ännu en hälsning kom idag med mailen. Det var från matte till Berra, Fina Rossinas Guglielmo från första kullen som fyllde 10 år i oktober. Han mår bra, sover lite mer. Han äter glukosamin vilket verkar göra gott då han fortfarande rör sig obehindrat och har inga problem med promenaderna. Givetvis värmer det hjärtat extra att få hälsningar från "de mina" som passerat 10 år och fortfarande mår bra, inte helt självklart för en berner, men givetvis strävar vi alla för att vi ska ha fler pigga gamlingar i vår ras i framtiden! Och Berra är ju Berra, livligast av 13 livliga...

  

  

Matte Elly söker fortfarande veterinär när Berra går på promenaderna, han brukar ju alltid springa!


En mysig fortsättning på julen önskar jag er alla!//Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards