Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 28 december 2010

Av Emelie - 28 december 2010 14:51

Med risk för att bli tjatig här i bloggen...men jag var bara tvungen att ta med mig kameran på dagens promenad...IGEN. Solen lyste igenom ibland och samtidigt så snöade det och så all snö och tre vackra bernerflickor....som sagt jag var TVUNGEN.


Doris är inte med på bild nuförtiden för att det är koppeltvång på henne så hon befinner sig (för det mesta...) med mig bakom kameran. Men det är inte helt lätt att få till allt med kamera-ljus och hundar både framför OCH bakom kameran som är ivriga. Idag släppte jag min ände av Doris koppel för att kunna ta kort på henne också men hon passade på. Hon ÄLSKAR att springa på långtur SJÄLV vilket hon ju inte får... Hon var borta som sagt och helt plötsligt kom hon ut från skogsbrynet på andra sidan sjön. Det är Doris som syns på isen, hennes spår syns bakom henne. Hon njuter verkligen av att få springa på sina turer.

  

Dina sprang henne till mötes, här ser ni Dina vid strandkanten.

  

Så vackert ljus idag. Dina med vacker utsikt bakom.

  

Alla tre, Doris med kopplet fladdrande efter att Tyra och Dina lyckats hämta henne, hon var på väg på ännu en tur.

  

  

Verkligen synd att jag måste ha Doris kopplad...men har man inte pli på sin hund så.... Dom andra har jag ingen pli på heller, men dom är inte intresserade av äventyr på det viset utan vill vara där jag är...och dom hjälper mig faktiskt och försöker stoppa Doris, idag lyckades dom ju faktiskt, annars hade Doris dragit på ännu en repa. Tyra och Dina har kul nära sin matte.

  

Spanbilder.

          

Dina

        

Tyra

  

Dina

     


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards