Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Emelie - 20 januari 2011 13:12

  Ljuset är på väg  . En tid med regn och töväder och sedan minusgrader har gjort vägarna riktigt hala. Både jag och hundarna halkar omkring på promenaderna. Men det hindrar inte hundarna från att få tokryck och rusa runt i 140 knyck, speciellt Dina som drar med sig morsan Tyra och hade Doris kunnat (hon är ju kopplad) så hade även hon hängt på.


Fast egentligen försöker jag att hålla dom lite lugna. Kennelhostan sitter i, Tyra fick den sist och är den som hostar värst nu men även Dina och Doris kan fortfarande hosta till. Jag tog långpromenaden häromdan ändå eftersom att dom inte verkar ett dugg påverkae i sitt allmäntillstånd...men jag märkte att hostan förvärrades efter långpromenad. Igår var det bara korta rastningar, men idag gick jag inte så långt, men släppte Tyra och Dina och uj va dom sprang! Verkade som våren spratt i dom ordentligt! Solen skiner från klarblå himmel och några kort blev det.


Dina beter sig verkligen som en kaxig tonårsdotter....

  

  

som behöver tryckas till ibland... 

  

 

  

och hon kan se riktigt farlig ut. 

  

Vem gapar störst?

    

  

Ettrig Dina

  

Men morsan ger igen och trycker ner.

  

Va jobbig hon ääär.

  

  

Dina stilla men tungan vittnar...

   

Tyra

   


Allt gott!  //Emelie 

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards