Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 21 januari 2011

Av Emelie - 21 januari 2011 11:26

Ja nu är det verkligen härligt ute! stiger på himlen för var dag och LJUSET blir mer och mer och längre för varje dag! Problemet just nu är väl de glashala vägarna. Mina flickor hostar fortfarande, så jag måste nog försöka hålla promenaderna lugna, men att hålla tre ystra damer i koppel på de glashala vägarna innebär en STOR fallrisk för mig...men ska dom bli friska och bli av med hostan hyfsat snart så offrar väl matte gärna livet...eller??? Ja, jag vet, jag kan ta dom en och en...


Jag var faktiskt nyss ute på en rastning med alla tre i koppel och det gick strålande. Får bli så idag. Korta koppelrastningar punkt.


Smittokällan Milla är nu helt frisk från sin hosta. Milla blev nog lite sjukare än mina flickor varit, hängig och febrig och väldigt hostig. Hon har även smittat sin kompis Krille som blev riktigt dålig en natt, nästan så att dom åkte till Strömsholm med honom. I mycket sällsynta fall kan tydligen katter bli smittade oxå och eftersom Millas kattkompis Alfons alltid dricker ur Millas vattenskål så har faktiskt även han fått kennelhosta! Han har legat under täcket och hostat slem i flera dagar men nu har han blivit sig själv oxå! Så detta virus verkar synnerligen elakt och smittsamt! Tur vi bor avskilda här i skogen och inte kommer i kontakt med hundar om vi inte vill.


Några fina bilder på "lilla" Milla lite drygt 8 månader.

Mys  

  

Pigg igen!

  

Vad ska vi göra nu?

  

Tvungen att sätta in bilden på mamma Tyra som jag tog igår igen...

  

Milla som nu 8 månader gammal är större och grövre än mamma Tyra men hon var minsta lilla spetiga valpen vid leverans...

 

  


Allt gott!  //Emelie 



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards