Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Dina 8½ månad

Av Emelie - 24 januari 2011 16:50

Jag har anmält Dina till inofficiell utställning den 20 februari i Örebro. Jag planerar även att anmäla Dina till rasspecialen i Sala. Sista anmälningsdagen är 7:e februari till Sala, så jag avvaktar ett tag till med den anmälan.


Här har varit jätte fint väder idag, men när jag fick för mig att jag skulle ta kort på Dina så hade solen gått ner. Det var ett tag sen jag fotade Dina och det är lättare att se hur hon växer på bild. Tog ändå några bilder...


Dina som nu hunnit bli lite drygt 8½ månad...tiden går...

                    

Dina är en aktivitetskrävande bernertjej. Jag har ju försökt ta det lilla lugna nu pga hostan. Men det är mycket myror i kroppen på Dina. Nu är hon ju dessutom i en ålder då mycket hormoner snurrar. Man kan jämföra hennes ålder med tidig tonåring. Samtidigt så är både mamma Tyra och pappa Lacoste fartiga berner. Jag gillar den typen, speciellt om man vill jobba med sin hund. Motivation finns, men ibland känns det lite trögt inlärningsmässigt. Jag har tränat lite tävlingslydnadsmoment inne i köket. Det som vi börjar få kläm på är fotgåendet. Men annars känns det lite trögt. Vi får väl se om vi lyckas lära in alla moment i lydnadsklass 1 till Karlskogautställningen i början på juni då det även är lydnadstävling. Det är min ambition men just nu känns det tveksamt...


Allt gott  //Emelie

 
 
Ingen bild

Isabelle

24 januari 2011 17:30

Hon är så fin så! Ska bli kul att se hur det går för er på utställningarna :-) Hejja på med träningen! Kram

 
Camilla

Camilla

24 januari 2011 18:03

Håller med Isabelle ... ska bli kanonroligt att träffa dig in real life ;) ... jag är lite lur också på att anämla Kliff till en inoff som är i februari här i Sundsvall, tror killen behöver träna lite... för precis som dig så har jag en ordentlig tonåring just nu .. jisses .. det är verkligen ett upp och ett i minne just nu ;O)...va bra att hostan ger med sig, kan tänka mig hur mycket myror det finns i kroppen som bara vill ut, men fortsätt du med eran tränig .. rätt som det är så trillar poletten ner.
Må så gott
Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

24 januari 2011 19:26

Så typiskt, när man har perfekt väder för fotografering, så väntar man lite för länge, haha. Bilderna och objektet är så fina. Har inte heller bestämt om jag ska ställa i Sala eller inte? Drag ska jag i alla fall komma igång med, så fort snön försvinner. Dragturnén kommer gå av stapeln 1-2 Maj. Då ska vi vara taggade, eller hur. (Tro nu inte att jag är expert på drag, för det är jag absolut inte) Ska kolla vilken storlek vi har på vår sele. Klart vi ska ses innan dess. En parkeringsplats, utan snö, det är allt vi behöver, hihi

Kram
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Linda & Nova

Linda & Nova

24 januari 2011 21:49

Uj uj så fort tiden går! Dina, redan unga damen...
Pinnar verkar vara poppis!! Lycka till med utställning och träning. Ser att ävem mi har en hel del snö kvar, här verkar det aldrig ta slut. Känns som att det kan få räcka nu!!
Vet en fröken som inte håller med som för tillfället 21.43 fortfarande är ute, varit ute i princip hela dagen...

Kram!!

http://runezzazanovaadelle.se

 
Lotta & nallarna

Lotta & nallarna

25 januari 2011 09:29

Hon är jättefin Dina!
Jag håller med, det ska vara lite fart i bernerna. Skulle inte vilja ha någon som inget orkar göra. Hoppas vi kan ses snart!
Kram

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Marianne

Marianne

25 januari 2011 23:05

Man ser på sina barn och hundar hur snabbt tiden går. Är trött på vintervädret och längtar efter våren nu.
Fina foton på den unga damen. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

25 januari 2011 23:09

Jaa, det vore väldans kul att få reda på vad det är för djur som glort hålet. För jag antar att det är ett djur? Runt trädet låg det full med små, små bitar av det "urgröpta". Det konstiga var att det inte fanns några spår i snön?
Attans envisa hosta!!
Vi hörs
Kram
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

26 januari 2011 10:28

Tack för det!!! Nu gäller det bara att "stå på pass", så jag får en bild på den skyldige, hihi (Till hålet i trädet)
Ha en bra dag
Kram
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards