Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Emelie - 6 februari 2011 22:19

Idag när jag skulle ropa in Dina så gjorde hon som hon så ofta gör...hon kom inte utan lekte lite katt och råtta med mig när jag gick ut för att hämta in henne. Lite roligt (ibland...) med deras beteenden. Jag känner igen olika beteenden från olika hundar. Just katt och råtta-leken var en av Dinas mormorsmor Rossinas favoritlekar när jag skulle ropa in henne. Tyras kullsyster Malva har också dom idéerna för sig med sin matte och husse. Annars så är Dina den absolut värsta jag nånsin haft på att bita sönder ALLT som hon råkar få tag i. Och det finns ganska mycket här hemma. Upptäckte idag att min mobilladdare till bilen nu var sönderbiten. Den åts väl upp när Dina fick vänta i bilen hos veterinären. Dina fick ju aldrig gå in eftersom att hon har kennelhosta och det är väldigt smittsamt, så veterinären undersökte och tog blodprov på Dina ute.


Men hon är ganska söt med bus i blick...

    

Dina 9 månader.

        

Jag vill även visa ett så fint armband som Johanna Främberg gjort åt mig. Mina barn Henrik och Rickards namn liksom Stefans namn och alla mina sex bernerflickor från Rossina till Dinas namn finns på detta armband!

  


Och sen vill jag skicka en varm tanke till Millas matte och husse; Anne-Greth och Gösta. Deras vackre 13-årige bengal mår inte riktigt bra just nu. Alfons, som han heter, är en av väldigt få bengaler som finns här i Sverige och han är dessutom ovanligt gammal för att vara en renrasig katt. Men jag önskar att Alfons kryar på sig och njuter av livet ett tag till tillsammans med sin familj! Kram till Alfons med familj!

  


Allt gott!//Emelie


Av Emelie - 6 februari 2011 13:06

Så fort jag varit hos veterinären och kollat upp Dina i fredags så kändes det som att hon blev bättre på en gång, var nog psykiskt. Jag åkte till veterinären just för att jag tyckte Dinas hosta drog ut på tiden och dessutom så hade hon ju långdragen feber. Men redan igår hade temperaturen krypit under 39 grader. Så även idag och nu tycker jag även hostan lugnat sig avsevärt. Det blir dock inga busrejs med morsan på promenaderna idag heller. Tror ändå att hennes tillfrisknande dragit ut på tiden just för att hon beter sig som en duracell-berner fast hon har feber...eller kanske just därför??? Tycker hon kopplar av bättre nu också.


Hittade en bild på Dina när hon var 4 månader. Hon var aldrig den där lurviga valpen. När hon var 4 månader så hade ju även hennes långdragna magkör precis börjat som vad jag tror berodde på parasiter i form av först hakmask och sen giardiaparasit. Men parasitproven som togs visade ju inte det, så det är min egen diagnos... Efter långdragen diet med ris och torsk och sen långsam introducering av nordics färskfoder och även homeopatmedel mot parasiter gjorde att magen slutligen stabiliserade sig och sen har hon haft väldigt stabil mage precis som hon hade innan köret började.


Dina 4 månader

  

Nu har Dina rikligt med päls. Hon är lockig men faktiskt inte lika lockig som hennes mamma Tyra. Dina har nu hunnit bli 9 månader.

  


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards