Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Våren på G

Av Emelie - 8 februari 2011 16:15

Det märks att våren är på gång när man är ute med flickorna.   Idag har solen skinit och den stiger på himlen för var dag. Hörde tom lite fågelsång idag! Men snötäcket är tjockt och ligger hårt packat envist kvar och isen är hal kan man konstatera...


Kameran fick följa med men jag hade egentligen inte några större fotoambitioner idag. Jag har stort övningsbehov då jag har mycket kvar att nöta in innan helgens konsert men jag ska göra mitt bästa...  


Men kunde ändå inte låta bli att plocka upp kameran...

Tyra som hittade ett ben. Från en älg skulle jag tippa...luktade ruttet  

  

Fina Dina

    

Försökte få till en gruppbild men det var bara två av damerna som var intresserade...Doris och Tyra.

  


Katten Alfons från förra inlägget ska operera bort två angripna tänder imorgon bitti. Troligtvis så kryar han på sig efter detta då allt annat såg bra ut hos veterinären  Ett lycka till med operationen hälsar vi!


Allt gott!//Emelie

 
 
Ingen bild

Anne-Greth & Gösta

8 februari 2011 16:54

Tack, lilla vän, för att du har plats i ditt hjärta & i din blogg också för vår älskade katt Alfons! Idag drog Milla iväg kanska långt på egen hand och kom inte tillbaka när jag ropade, så det var bara att vänta och till slut kom hon släntrande och hade ingen som helst förståelse för min oro. Påminner lite om Doris, eller hur? Vi undrar en annan sak: Har Sindy kommit tillbaka? Vi hoppas verkligen det! Varma kramar till dig, alla vackra hundar och killar från Anne-Greth, Gösta, Milla & Alfons!

Emelie

8 februari 2011 18:33

Tack själva för att ni tar så väl hand om era djur! Tyra var också iväg en stund idag pga att hon hittade det "smaskiga" benet. Tyra och Dina är bara borta när dom hittat nåt "gott" att äta...misstänker att Milla är sån, inte en Doris. Du vet "vad som göms i snö..." Nej Sindy är borta fortfarande :-( Kramar till er också!

 
Camilla

Camilla

8 februari 2011 22:37

Läste i ditt förra inlägg om katt och råtta-leken ... Tuffa i ett nötskal, så klart !!! värre var det då hon var yngre, nu har hon faktistk blivit bättre på mycket, men ack så många gånger vi lekt katt och råtta ;O).
Hoppas kissen Alfons repar på sig, och att det var tänderna som spökade.
Visst är det väl skönt att man kan skönja ljuset i tunneln då det gäller vintern ... vi har ganska ljust ända till efter 4 nu på dagarna och ljusare morgnar också ... en härlig tid framför oss med soliga dagar och en vår inom en relativit snar framtid.
Må så gott
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

9 februari 2011 08:54

Visst är det skönt när man kan känna att våren närma sig:) Här nere så har vi inte så mycket snö kvar vilket är rätt skönt nu. Däremot lite synd eftersom barnen har snart sportlov det kunde ha fått ligga kvar tills dess.

Super fina bilder på hundarna:)
Ha det gott kjamen

http://www.bearclaw.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards