Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Två filmer

Av Emelie - 13 februari 2011 20:37

Idag har det varit en sådan där strålande dag igen. Jag åkte till Linköping idag vid kvart i tolv. Var ju genrep och konsert med Liso som jag var med på. Tog därför inte med mig kameran på promenaden jag tog innan med hundarna, för då hade jag inte kommit iväg i tid... Men det är ju sååååå vackert med den gnistrande snön och solen som stiger på himlen för var dag och så tre lyckliga berner på det, Doris var dock kopplad hela promenaden då jag inte hade tid för några spontana utflykter... Jag var bara tvungen att filma lite med min mobil istället och prova den nya filmfunktionen som lagts till på min blogg.


Och sen lägger jag in denna film...hmmmm...bra inkallning....  ...matte me koll...


Vad tror ni!? Blir det lydnadspris i år!?   


....vi hade iallafall tur me vädret  //Emelie
  
 

 
 
Lotta & Bernergossarna

Lotta & Bernergossarna

13 februari 2011 21:05

Hi,hi! Nog ingen 10-poängare på den inkallningen, men med mer träning så..
Kram

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Sarah

Sarah

13 februari 2011 21:30

Haha klart det blir lydnadspris ;)JÄTTE fina är dom!

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
sytanten

sytanten

13 februari 2011 21:41

Jaa, dom kom till slut iallafall!!
Tack det samma,ha en trevlig alla hjärtans dag ni oxå. Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

14 februari 2011 11:58

Det såg ut som att båda tänkte: "Vad ropar hon för, vi ÄR ju här......inom synhåll i varje fall" :-). Känns igen hur som helst. En Berner tar vid behov sina egna beslut.....på gott och ont.

Helt underbart ute-väder är det och skönt såg ni ut att ha det.

Kram /MARIE

 
Junitjej

Junitjej

14 februari 2011 21:07

Min hund är bra på inkallning, så länge det är på hans villkor. Finns det något som är roligare än mig, då lyssnar han inte.

http://junitjejen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards