Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Emelie - 5 mars 2011 13:14

Solen skiner och det är ju nästan kriminellt att inte ta med kameran på promenaden med hundarna...så ni får ännu en blogg stå ut med mina bilder som ser lika dana ut.

Men visst är dom vackra i solens glans mina tre bernerflickor mot den gnistrande snön...som jag nu längtar ska försvinna. Vackrast av dom tre är Dina. Hon har nu massor med päls medans de två andra är i sin raggiga rugguggleperiod.

Dina

  

Idag ser hon lite gladare ut på ögonen! Hon är nog mitt i höglöpet nu att döma av svullen rumpa, och jag hoppas löpet med alla hormoner ebbar ut till rasspecialen på lördag om en vecka. Både för hennes och för hanarnas skull...

Mamma Tyra har inte kommit in i höglöp än. Blir kanske parning....har ännu inte bestämt mig... Ruggigt raggig i pälsen och helt "ofiffad". Tur att hon inte ska på skönhetstävling!

   

Men lika glad för det! 

  

Dotter Dina 10 månader th med mamma Tyra.

  

  

Doris var kopplad idag som vanligt, men i ett obevakat ögonblick då jag släppte kopplet när jag fotograferade så passade hon på    ...med kopplet fladdrande... Men hon kom tillbaka...hyfsat snart.

  

Dina favoritmodellen.

          

En härlig helg i solskenet tillönskas er alla...snart är det vår  ...hoppas jag//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards