Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Emelie - 12 mars 2011 19:53

Igår åkte Dina och jag till Lotta Fracke för tvätt och föning av Dina inför dagens rasspecial i Sala. Tusen tack Lotta för hjälpen! Dina igår nyfönad och fluffig.

Dina är i höglöp och jag har märkt att hon inte är i toppform mentalt just nu. Jag var därför i Sala i god tid för att hinna vänja Dina vid miljön. Det kändes bra. Men när det var vår tur att gå fram till domaren för den individuella bedömningen så ville inte Dina låta sig bli klämd och känd på....NEJ tänkte jag. Men domaren hade nog fattat lite tycke för Dina för han bad mig ge honom en korvbit som han sen försökte muta Dina med...UTAN resultat  . Då sa han åt oss att springa istället för att visa rörelserna först och SEN fick jag ställa upp Dina igen....och DÅÅÅÅÅ lät sig Dina bli klämd och känd på  . Och sen hörde jag domaren säga flera utmärkt......

  

Det är nu nytt värderingssystem i kvalitétsbedömningen. Det har blivit bättre i mitt tycke eftersom att det har blivet en gradering till (fyra mot tidigare tre). EXCELLENT=RÖTT; VERY GOOD=BLÅTT; GOOD=GULT, SUFFISCIENT (eller hur det stavas??)=GRÖNT.


Dina fick......EXCELLENT  i kvalité men blev sedan oplacerad i konkurrensen. Nämnas kan att det var ett 40-tal JUNIOR-tikar anmälda, alla var inte där, men ändock de flesta.

Fina Rossinas Glimmande Dinas kritik för domaren Dan Ericsson:

Mycket feminin välpresenterad. Bra proportioner. Fin päls och färg. Utmärkt fram och bakställ. Borde ha kraftigare benstomme.

 

...ja jag vet...det var visst "bara" ett utmärkt men jag hörde flera stycken...sådeså  


Jag är STOLT!


BIR (Bäst i rasen)-berner och BIS (Best in show) idag blev snart 6-årige Gangsterluvans Keno Kanon. En ursnygg hane som rörde sig outstanding. En fröjd för ögat! Grattis till Gangsterluvans kennel!!!


Allt gott  //Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards