Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Valpar....

Av Emelie - 22 mars 2011 18:17

I fredags däckade jag i magsjuka och kom väl inte riktigt upp på benen förräns på söndagen.


Tur att Tyra hade sitt höglöp i torsdags för annars hade det inte blivit nån parning. Är kanske meningen att det ska bli valpar...??? Hade ändå bara tänkt att para en gång. Tog därför progesteronprov så att jag säkert skulle veta när det var dags. Ultraljud gör jag troligen 15 april, bara "min" veterinär Magnus jobbar då, eftersom att jag vill att det är han som gör ultraljudet. Men var så säkra, jag håller er underrättade här i bloggen om hur det går!


Något jag måste ta tag i är hemsidan också. Den ska göras om helt och hållet så att jag sen lätt ska kunna uppdatera den själv. Hoppas få igång den också hyfsat snart. Men allt intressant (och kanske en del ointressant oxå...  ) kommer att stå här i bloggen!


Bläddrade tillbaka och läste vad jag skrev precis idag för ett år sen. Det handlade om Doris vars värden bara blivit sämre  . Några månader senare så var ju värdena ännu sämre. Just nu mår Doris prima. Hon har inte löpt riktigt färdigt än, hon är nog precis i sitt höglöp nu på dygn 21-22, vet ju att hon är sen. Förra året så hade Doris löpt färdigt sen några veckor vid denna tiden. Så jag undrar lite hur hon eventuellt kommer att påverkas hälsomässigt nu efter sitt löp. Men inga tecken på försämrad aptit eller något annat har jag märkt...peppar peppar. Känns skönt att vi ska träffa homeopaten Irmeli igen snart. Vi har bestämt att jag och Doris ska göra ett återbesök oavsett hur hon mår, och det passar mig utmärkt. Speciellt nu när Doris precis har löpt.


Så till valpplanerna  ! Kombinationen Tyra och Barolo följer Svenska kennelklubbens och Sennenhundklubbens avelsetiska regler. Om det blir valpar så föds dom runt 19 maj och levereras i mitten av juli (blandade ihop förut). Om ni är intresserade av en valp ur denna kombination så är ni välkomna att ringa mig så berättar jag mer. Ring då: 0141-910 45


Stamtavla

Inavelsgrad: 0,0%


S52272/2005
Barolo
S43031/2003
Werner Wix Helge
S58457/2001
Bernerdalens Nasdaq
S35159/99
Gangsterluvans Hätta Corleone
S16605/2000
Askimsvikens Lovis
S35401/96
Macis Springsteen
S57170/97
Askimsvikens Labolina
 
S48851/2007
Fina Rossinas Edetyra
S57979/2001
Edets Clapton
S52431/97
Mahaiwah's G-Chocise
S34900/99
Edets Ärtan
S55750/2000
Fina Rossinas Fiordiligi
S24913/94
Dogwoods Sacred Spirit
S21995/98
Heimarkens Bonanza


Några bilder på Barolo tagna april 2009.

      

(Han till vänster är Barolo...)


  Emelie


 
 
Sarah

Sarah

22 mars 2011 19:31

Stackare, hoppas du mår mkt bättre. Är mkt magsjuka som går omkring. T hade också släng förra veckan och satt i länge! :(

Ska bli intressant att följa detta och se ifall det blir några söta valpar :D

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annsofie

22 mars 2011 19:51

Hoppas det blir många små godingar!
Men de kommer väl i så fall i maj och levereras i mitten av juli eller räknar jag fel?Du vet var jag finns om du vill ha hjälp. Vi måste ses snart! Kram Annsofie och Eastwood

Emelie

22 mars 2011 20:04

Nej du räknar alldeles rätt. Det är min hjärna som har svårt för det där! Jag liksom Tyra vill gärna ha din hjälp, tack! Och ja vi måste ses snart! Såg att det är sennenträff på söndag men det är lite långt bort för oss... Vi hörs! Kram

 
sytanten

sytanten

22 mars 2011 20:33

Hoppas att du mår bättre..inte roligt att vara sjuk. Dom blir nog vackra dom här valparna oxå... Tyra är en riktig goding och Barolo är inte så tokig han heller, väldigt sött utseende!!
Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

22 mars 2011 22:59

Spännande!! Hoppas Doris håller sig frisk nu.
Kikade på stamtavlan....Hätta Corleone är Quila´s farmor, hihi
Håll dig frisk nu ;D (Synd att det blir för långt avstånd på sennenträffen) Nästa är Löfstad Slott!
Kram
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

23 mars 2011 13:50

Vi har haft en omgång med influensa hos oss också, inte utan att det skakade lite i knävecken första dagen man kom ur sängen. Håller tummarna för en väntande valpkull hos er. Vi väntar valpar i vecka 14 här, så i år får vi vårvalpar om allt går som det ska.
ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Junitjej

Junitjej

26 mars 2011 18:37

Hoppas verkligen att det blir några valpar!

http://junitjejen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards