Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Emelie - 26 mars 2011 17:14

Solen skiner. Snön smälter visserligen men det går långsamt. Iallafall här i skogen. Tycker att åt vilket håll jag än åker så har våren kommit betydligt längre än här. Jag har med mig kameran på promenaderna men har liksom ingen lust att fota just nu.


Flickorna mår bra. Doris har nog precis passerat sitt höglöp men blöder fortfarande lite. Hon blöder länge, det har hon gjort förr också. Hon har ju en cysta på ena äggstocken vilket kan rubba hennes löp och även trigga igång livmoderinflammation. Men jag kan inte märka något som helst oroväckande med Doris...och jag letar ska ni veta. Skulle nog gärna operera bort Doris livmoder, men att utsätta henne för den operationen med sövning etc med hennes bakgrund känns inte bra om det inte är nödvändigt.


Dina känns lite mer vuxen nu efter sitt löp. Och jag har även dragit ner på hennes matportioner då jag tyckte att det rullade lite väl mycket över ryggen på henne och hon kändes lite väl rund över revbenen. Snart blir hon ju 11 månader! Hon växer inte på samma sätt längre, och efter löp så brukar tikarna kunna lägga på sig även om man inte ger dom mer mat.


Och Tyra mår bra. Ibland verkar hon tycka att hon är väldigt dräktig, hon går så lugnt och kan absolut inte rusa runt med Dina och Doris, men idag på promenaden så verkade hon visst glömma bort det, full rulle! Tiden går fort, snart nog lär jag bli varse hur det ligger till.


Nej nu måste jag blåsa lite i min flöjt. Konsert imorgon och jag behöver kika på några ställen. Har inte hunnit öva som jag hade önskat i veckan eftersom att Henrik och Rickard varit hemma från dagis hela veckan pga magsjukan. Några av barnen på dagis fick om magsjukan och några barn som klarade sig förra veckan fick det den här veckan, så det gäller nog att hålla barnen hemma tills dom verkligen är helt bra så att det inte går runt allt för många varv.


Allt gott  //Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards