Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 28 mars 2011

Av Emelie - 28 mars 2011 18:28

Blev visst ett inlägg till idag!! Plockade upp kameran på prommisen så det blev faktiskt några bilder jag vill visa. Jag vill skaffa ett objektiv som man kan ta bilder med på lite längre avstånd, det är därför jag tappat sugen på fotandet på promenaderna. Dom häftigaste bilderna händer alltid på en bits avstånd  . Men endera dagen skaffar jag det objektivet jag vill ha.


Vårrus, Dina i täten, Tyra tv och Doris th.

Dina

 

Doris kommer, Dina anfaller.

    

Doris

 

Doris, Tyras rumpa.

  

Tyra och Dina. Dina hoppar högt...

Spännande att se om där finns några valpar i Tyra??? Än syns inget. Det har nu gått en vecka och fyra dagar. Tiden går fort...

  

Så söt tufsmaja med allt hår på öronen  

 

Tyras dotter Dina som snart blir 11 månader! Snacka om att tiden går fort! Milla i nästa inlägg är också dotter till Tyra (vilket syns ganska tydligt  )

           

När vi kom hem så fick Doris ett välbehövligt bad. Doris löper fortfarande... Jag tycker det börjar bli lite väl länge vilket oroar mig lite. Men Doris har ingen feber (38,2 igår kväll), hon dricker inte onormalt mycket (vilket dom gör om dom har livmoderinflammation), hon äter med frisk aptit och är pigg. Jag tror ändå att löpet tar på Doris. Men jag hoppas hon slipper livmoderinflammation, då jag tror en operation skulle ta ännu mer på Doris, om hon ens skulle överleva.


Doris fotograferades givetvis efter tvätten. Hon har däremot inte torkat än. Men ren är hon! Doris fyller 5 år snart. Närmare bestämt den 2:a april.

     


Allt gott  //Emelie

    

Av Emelie - 28 mars 2011 12:43

Tur att jag får så mycket härliga bilder på Milla från Anne-Greth  då jag inte tar så mycket bilder på mina flickor nuförtiden. Milla har som Dina precis löpt och dom märker liksom jag märker på Dina att Milla blivit lugnare och mer harmonisk efter löpet.


Milla träffar sin bästis Krille nästan varje dag. Och det syns hur mysigt dom har.

          

Igår var Krille med matte upptagna men då träffade Milla och matte Anne-Greth en 2-årig pitbullhane som Milla busade med.

  

Några bilder bara på Milla snart 11 månader gammal.

        


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards