Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 5 april 2011

Av Emelie - 5 april 2011 16:40

Tack för alla lyckatilltankar till Doris. Doris mår bra men operation blir det inte. Njurvärdena visade sig ha försämrats drastiskt. Tungt. Imorgon får jag veta de övriga värdena.


Doris verkar verkligen må bra nu vilket är det viktiga och det jag får se till. Tungt nu men det viktiga och det jag ska fokusera på är att njuta nu så länge Doris vill vara med. Hon mår uppenbarligen bra av homeopatin och healingen så det får hon så länge hon vill.


Livmodern kändes bra och såg bra ut på ultraljudet som gjordes. Dom har inte den finaste apparaturen, men veterinären tyckte sig även se att där eventuellt kunde vara en cysta på ena äggstocken och eventuellt var även den andra äggstocken förstorad.


Hade hon inte haft så urusla njurvärden så hade nog veterinären tyckt att det varit en god idé att ta bort livmodern, men som nuläget är så gäller det att Doris får leva med oss så länge hon vill och orkar.


Blev tungt nu...men blir bra snart...


Allt gott!//Emelie

Av Emelie - 5 april 2011 10:32

Klockan kvart i tre idag har jag tid hos "min" veterinär Magnus med Doris. Doris mår verkligen bra men hon slutar ju aldrig blöda. Hon började löpa exakt samma dag som Tyra; första mars. När jag beskrev läget så trodde han inte att det rörde sig om någon vanlig pyometrea (livmoderinflammation) men han tyckte absolut att en grundlig koll av Doris var på sin plats. Då måste ju även de av mig fruktade blodproverna för att kolla njurar och lever, blodstatus och infektion tas...


Jag har ju egentligen sen allt började med Doris velat kastrera Doris då jag tyckt mig se samband med löp och allmänt krångel med Doris. När veterinären i Läckeby dessutom såg en cysta på ena äggstocken så ville jag ju det ännu mer. Men Doris dåliga blodstatus har uteslutit operation tidigare. Och rent krasst så trodde nog inte veterinären att Doris skulle leva så länge så att cystan skulle bli något problem. Jag vet inte vad som är bäst för Doris. Men är helt trygg med Magnus omdöme.


Parallellt behandlar jag Doris homeopatiskt och det blir även besök hos healern Fatima på fredag. Säga och tro vad man vill, men jag är övertygad om att dessa behandlingsformer räddat livet på Doris och inte bara det, Doris mår bra. Och när jag nämnde homeopatmedel för veterinären så sa han att dessa medel har ju iallafall inga biverkningar. Nej tacka för det; det är ju sockerpiller...  ...fast det är ju energierna som gör verkan.


Annars så har någon hund kräkts galla varje morgon....hmmmm....Tyra är i tredje veckan...hmmmmm.... Vet att det inte är Doris då hon sovit för sig själv.


  //Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards