Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 9 april 2011

Av Emelie - 9 april 2011 17:55

På hundfronten så är allt väl. Min oro för Doris aktiverades rejält efter provtagningen, så min oro har gått lite upp och ner de senaste dagarna. Jag jobbar med att se till Doris levnadsglädje och synbara hälsa och inte gå igång och börja fundera på när...... Igår var det ner och idag lite uppåt igen. Doris hälsa svajar inte, utan min oro för Doris. Igår hade Doris kräkts lite galla på morgonen vilket mina flickor gör ibland, men för att det var Doris så börjar jag ju tro att Doris ska fortsätta med det och så skenar min oro iväg DIREKT trots att Doris äter sin mat som vanligt och springer med svansen i topp på promenaderna.


I förrgår började Dina och jag i rallylydnadskurs. Idag har vi tränat lite. Och jag känner mer och mer att detta är vår grej! Av många skäl som jag inte tänker fördjupa mig i nu. Men jag tycker att det är himla kul att rallylydnad ska bli en officiell hundsport, vilket innebär att meriterna man eventuellt skaffar sig i denna gren blir officiella!!! Jag har ju även anmält Dina till tävlingslydnads-kurs men känner mer och mer att jag hellre fokuserar bara på rallylydnaden. Samtidigt så är det ju inte fel att prova på den "vanliga" tävlingslydnaden heller. Dina är så extremt lyhörd för mitt kroppsspråk och inte alls för mina ord-kommandon (känns det som iallafall) vilket jag känt som ett handikapp i vanlig lydnad, men det är bara en tillgång i rallylydnaden.


Idag var det en artikel om Stefan i dagens corren och även ett inslag i lokal-tv 24 corren... spana in!


Ha en härlig helg kära vänner!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards