Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 13 april 2011

Av Emelie - 13 april 2011 09:54

Tusentack allihop för era fina kommentarer angående Dogge. Jag vet inte om Dogges husse och matte läser min blogg men jag ska som sagt kontakta dom igen. Och jag hoppas ha fortsatt kontakt med dom i framtiden. Jätte fina människor.


Igår begav sig Doris och jag iväg till Fatima. Fatima ger Doris healing. Det är så härligt att se hur Doris tar emot och ger respons till Fatima under behandlingen. Då jag tagit emot healing själv och även gått kurser och givit healing så känner jag så väl igen enrgin. Jag fick mig en rejäl dos jag med hos Fatima!


Fatima känner som även jag ser; att Doris mår väldigt bra...trots sina dåliga värden. Veterinären sa att han kunde skriva ut medicin men jag ville ju inte det. Veterinären tycker inte det är fel. Han är av filosofin; ju mindre medicin ju bättre.


Jag tror ju att detta med healingen och homeopatmedlen balanserar upp hela Doris så bra, så hon funkar bra trots sina dåliga värden. Det blir en helt annan helhetsbehandling mot att tex ge en medicin för att stärka upp en krämpa/organ men den ger istället en annan biverkning. Då kommer ju hunden i obalans och har hunden inga reserver så kan den inte styra upp den balansen.


Homeopatmedel och healing jobbar energetiskt och balanserar hela individen. Det är ingen substans utan energi. Irmeli förklarade lite hur det där med homeopatmedel fungerar. Och jag ska ärligt erkänna att jag inte var helt med i alla svängar. Men så mycket förstår jag att man utvinner energi ur växter genom att man koncentrerar energin genom en speciell process där växterna späds med alkohol x antal gånger. Sedan finns det olika styrkor av alla medel. Doris tex har ett medel som är hennes medel. Det passar till just Doris personlighet med just Doris problematik. Medlet löses i vatten och jag erbjuder Doris några droppar varje kväll...ibland tar hon ibland inte. Doris är väldigt försiktig och vill ha små doser sällan. Och vill hon INTE ha ett medel så är hon väldigt tydlig.


Dom jag konsulterat som arbetar med healing hänvisar alltid till läkare/veterinär för diagnos först. Och dom är väldigt tydliga med hur dom eventuellt kan hjälpa. Både Irmeli och Fatima sa tex att cancer kan dom inte råda någon bot på. Men dom kan eventuellt lindra under processen.


Jag har ju både konsulterat flera veterinärer och gjort omfattande undersökningar när det gäller Doris. En diagnos kan inte ställas. Jag har behandlat Doris med penicillinet Ronaxan i två omgångar. Givit henne Fortekor för att avlasta njurarna och avmaskat henne med Axilur pga misstanke om hakmask. För varje gång jag tagit nya blodvärden så har värdena varit sämre och även Doris tacklade långsamt av.


Men sedan jag konsulterade Irmeli och Fatima i juni/juli 10 har jag sett att Doris mått mycket bättre. Jag hade ju givetvis hoppats att detta skulle avspegla sig i hennes värden också. Men njurvärdena hade istället försämrats drastiskt. De övriga värdena vill jag som sagt inte veta något om men jag misstänker ju...


Oavsett så mår Doris bra NU och jag kan inte spekulera i hur länge för då mår jag PISS rent ut sagt. Och varför ska jag gå och oroa mig när Doris uppenbarligen lever livet i 180???? Det verkar ju urbota dumt.


Det viktiga är att alltid kontakta veterinär när du är orolig för din hund. Jag gör allt i samråd med min veterinär. Jag har förut vid flera tillfällen även diskuterat att ta bort Doris då jag bara såg en långsam försämring och inte ville att hennes sista tid på jorden skulle vara en långsam process där hon bara mår sämre och sämre... Men som tur var så vägrade Magnus då han menade att Doris mådde alldeles för bra för det. Nu känner jag inte alls så. Jag känner att Doris har ett fullgott friskt liv...trots sina värden.


Allt gott!//Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards