Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 14 april 2011

Av Emelie - 14 april 2011 22:44

Ultraljud på Tyra visade att det inte blir några valpar mellan henne och Barolo denna gång. Blir givetvis besviken då jag ställt in mig på det. Samtidigt så är det ju faktiskt ganska skönt också. Nu blir jag ju lite mer ledig under våren och försommaren vilket kan vara skönt, speciellt om vädret blir vackert. Kanske kan passa att ta en sväng till rasspecialen i Karlskoga med Dina också???


Jag har ju även planer på att para Tyras kullsyster Malva med Gazton. Malva har inte börjat löpa än men kan nog komma igång ganska snart. På söndag ska hon ställas ut officiellt i Västerås. Tyvärr är hon helt urfälld. Malva måste få minst ett good så att hon har tillräcklig utställningsmerit för sennenhundklubbens regler. Malva har genomgått en mentalbeskrivning som jag är väldigt nöjd med, men hon har inte fått tillräcklig miljöträning i utställningsringen så hon fick inte tillräcklig merit officiellt när jag ställde henne i unghundsklass för två år sen. På söndag blir det revansch...det var nämligen i Västerås för två år sen Malva fick sin trea. Men får Malva en trea på söndag så räcker det enligt det nya systemet!


Jag kommer nog att vara lite nervös på söndag...vilket kanske inte är så bra...men, men. Bara att hoppas att domaren tycker att Malva har tillräckligt med goda sidor!?


Gonatt//Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards