Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Emelie - 18 april 2011 12:39

Doris 15 april 2011.        

 

Idag har Doris fått somna. Det har varit ett pendlande mellan hopp och förtvivlan sedan 1:a september 2009. Doris värden har succesivt försämrats. Doris har haft sina svackor, men helt mirakulöst hämtat sig och levt som en fullt frisk hund. I nästan ett år har hon ätit sitt färskfoder med frisk aptit. Hon har fått sitt homeopatmedel och njutit av Fatimas healing. Detta har hjälpt Doris att må så bra så länge.


I lördags märkte jag att det var nåt med Doris...men hon åt sin mat. I söndags mådde hon sämre och ville inte riktigt äta som vanligt. Igår kväll bestämde jag att ringa veterinären idag om hon inte ännu en gång återhämtade sig. Men Doris nekade mat helt och hållet och var riktigt hängig i morse. Det viktigaste för mig har varit att Doris inte ska få lida i onödan. Samtidigt kan man ju inte ta bort en hund som kanske kan bli frisk!


Men jag vet ju så väl hur läget är för Doris. Doris kunde inte må bra med en kropp som inte fungerar!


Tack My på Borensbergs veterinärstation. Jag har fått det finaste avskedet jag fått uppleva idag. Lugnt och harmoniskt. Doris låg helt stilla, viftade bara på svansen in i det sista. "Glömde" kopplet men Doris hoppade ur bilen nosade lite och gick själv in till veterinären utan att jag ens ropade på henne. Hon gick före mig till rummet. Doris har det bra nu.


Magnus hade ledigt idag...kanske skönt för honom att slippa... Tack Lena som var veterinär idag. Och tack för att ni ordnar att Doris kropp kommer till SVA för obduktion.


Tack Doris min älskade Doris  



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards