Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Emelie - 19 april 2011 09:39

Tack för era fina medkännande och hoppingivande kommentarer och meddelanden jag fått angående Doris färd till de saligas ängder.


Jag har tänkt och känt så mycket. Jag har aldrig fått sådan tid att förbereda mig. Och jag har fått möjlighet att bearbeta och glädja mig så mycket åt Doris. Jag har minst sagt tjatat om alla turer här i bloggen.


Doris kommer att obduceras. Hennes njurar har troligtvis någon njursjukdom...tror jag...men det blir onekligen skönt att (förhoppningsvis) få alla frågetecken uträtade. 


Att Doris levde upp i nästan ett helt år. Åt med frisk aptit och rejsade på mer eller mindre långa turer istället för att succesivt bli sämre förra sommaren är ett under. Och jag misstänker starkt att det blir mer än bekräftat när obduktionsresultatet kommer. Sån glädje jag känt över Doris de senaste månaderna. Och precis som jag önskade så gick det väldigt fort mot slutet. Och Doris personlighet...finner inga ord. Vilken hund!


Doris har varit så tydlig. Mycket tack vare Fatima har jag lärt mig att "prata" med Doris. Nu känner jag faktiskt en stor lättnad. Jag tror att det mycket är Doris lättnad jag känner. Doris fick ett värdigt friskt liv sina sista månader-många månader och hon fick somna fortfarande fräsch och med gott hull. Detta är helt makalöst otroligt med tanke på vad Doris led av. Tacksamheten över detta är något som fyller mitt hjärta.


Och att både Doris och jag kände lättnad gjorde nog avskedet så lugnt och skönt och ljust. Doris var i en för henne känd miljö tillsammans med människor hon kände. Hon somnade så fridfullt. Men att saknaden smärtar kommer jag aldrig ifrån. Men den stora tacksamheten är smärtlindrande.


Doris slutade aldrig att löpa. Malva var här några dagar innan utställningen i söndags. Igår på Doris dödsdag fick jag meddelandet att Malva börjat löpa! Blev så fin symbolik. Doris drog antagligen igång Malvas löp. Och att Malva började dagen efter att hon blivit officiellt godkänd!


Nu hoppas vi att Malva och Gazton vill para sig om ca 2 veckor och att det bär frukt....????


Livet är oändligt förunderligt och helt underbart med våra underbara berner! Älskar denna ras!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards