Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 20 april 2011

Prel obduktionsresultat

Av Emelie - 20 april 2011 11:38

Redan nyss fick jag ett samtal från veterinärstationen i Borensberg. Dom hade ringt från SVA angående Doris obduktion.


Troligen pga av värmen så hade det hunnit bli ovanligt mycket förändringar på vävnaderna efter döden. Dom trodde inte att Doris bara varit död i ett knappt dygn, vilket hon varit när hon kom till SVA. Dom kan inte ge samma exakta svar just för att det var så stora förändringar.


MEN vid en översyn så visade det INTE ha varit några förändringar beroende på cancer på något organ. Vilket trots allt känns lite skönt ändå för mig. Detta kan alltså inte säkerställas till 100% men...


Däremot hade Doris vätska i lungorna vilket jag också misstänkte då jag tyckte mig höra det samma morgon. Hon har dock inte haft hosta. Men högst sannolikt var det Doris kraftiga njursvikt som till sist gjorde att hjärtat och övriga organ slutade fungera. Jag upplevde det som att Doris åldrades 10 år på de sista tre dagarna.


Kanske kan dom inte heller helt till 100% svara på vad njursvikten berodde på pga att Doris hade fått så stora förändringar efter döden.


Men summa summarum så känns det ändå skönt att cancern inte verkar ha varit inblandad denna gång.


Doris min Doris...saknaden kommer att bli tuff känner jag...//Emelie

 
 
Lena  Heimark

Lena Heimark

20 april 2011 19:04

KRAM !!!!

http://www.heimarkenskennel.se

 
Marie Sandberg

Marie Sandberg

20 april 2011 22:39

Nu har jag haft en liten stund med tid över för att läsa mig igenom din blogg och förstå lite mer vad Doris sjukdom handlat om.
Än en gång vill jag djupt beklaga sorgen (som är outhärdlig). Skickar med styrkekramar till Dig att Du ska få frid i hjärtat vad gäller Doris - trots allt - osäkra diagnos.
Nu bor Doris där uppe bland stjärnorna tillsammans med min Charlie (som gick bort i början av år 2006. Han var en riktig riktig "tjej-tjusare" så hon får passa sig noga där uppe bland stjärnorna för min egen älskade och saknade "´Don Juan" Charlie!
Kramar Emelie, och det ska bli väldigt kul att få träffa Dig "live" snart nog!
Vi hörs och syns snart. Ta väl hand om Er!
Kramar Marie
(Mibisan's och Medevi- vän)

http://www.mibisans.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

20 april 2011 23:45

Tack detsamma Emelie. Vad roligt att du tyckte det var kul. Och att dina vovvar gillade det. (Kanske den ena mera än den andra ;-))
Lite lustigt när man träffar andra bernrar, som man följt på nätet, så tycker man att man redan känner dom. Som med dina tjejer. Synd att jag inte kunde följa med på promenaden, men vi får ta det en annan gång.
Vi hörs
Kram
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Sarah

Sarah

22 april 2011 11:12

*ger dig en stor kram*

http://starlet83.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards