Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 21 april 2011

Av Emelie - 21 april 2011 14:20

Var nyss ute på en skogsrunda med mina 2....  vackra.


Blev några bilder idag. Det börjar bli varmt för damerna...blir nog att vi tar en tur till Vättern och går rundan endera dan nu så att badnymferna får bada i en ren sjö!

Båda är just nu nybadade, Tyra fick sig en schamponering igår och Dina badades och fönades ju i lördags...så dom där dypölsdoppen är jag väl lagom förtjust i...

Men det blir varmt om man är berner och springer i vårvärmen...

Tyra

Dina

     

Tyra hittade ett ben

  

Och Dina en kotte...

  

Även Dina gnagde lite på benet.

Tyra

 

Dina

         

Allt gott!//Emelie   

  

Av Emelie - 21 april 2011 10:03

Igår kväll åkte jag och Tyra och Dina till Norrköping för att ptova på att dra. 1:a och 2:a maj kommer "Dragturnén" till Östergötland och Norrköping. Kontaktperson om du är intresserad av drag med sennenhund och bor i Östergötland är Susanne Stenberg.


Jag har skaffat selar och skaklar och pulka men har ingen vagn...än. Däremot ska jag (= Stefan) nog kunna koppla på ett hjulpar på mina skaklar så att Tyra och jag kan köra igång med träningen!


Jag är inte helt insatt i alla moment än. Men tror jag fått kläm på allmändraget som är en "provapå-gren". Allmändraget kör man med hjulpar. Jag tror faktiskt att det skulle kunna vara realistiskt för mig och Tyra att köra allmändraget redan 2:a maj i Norrköping när "Dragturnén" kommer!! Det är träning 1:a maj. OM jag inte sitter här och bloggar utan tränar istället...  Ett annat dilemma är att eventuellt måste Malva dejta Gazton dom dagarna.... Inte alltid lätt att få ihop allt. Men det kan gå!!


Jag satte på selen på Dina och gick lite med hjulparet bredvid. Dina var unset känsligare för skaklarna än Tyra är. Samtidigt så är Dina bara snart 1 år. Tror nog att hon kan tränas till en duktig draghund...hon har ju minst sagt påbrå på fädernet. Men jag satsar nog på rallylydnaden för Dinas del och koncentrerar mig på Tyra när det gäller draget. Om jag hinner detta så är jag mer än nöjd  


Funderar tom på att anmäla Tyra till draget i Karlskoga...och då skulle jag faktiskt vilja köra klass 1 eller hur man skriver??? Kanske bra och ta reda på alla momenten innan jag anmäler  Kom ju igång med dessa planer lite sent eftersom att jag trodde Tyra skulle ha valpar snart! Men nu fick vi ju lite andra möjligheter att kanske meritera.... För att draget ligger för Tyra är det inga tvivel om och att hon...liksom alla hundar...gillar att ha en uppgift är det inte heller något tvivel om.


Nej om man skulle ta och ta tillvara dagen istället....


Önskar er en härlig skärtorsdag och fortsättning på påsken....om jag inte uppdaterar mer snart???


Allt gott!//Emelie





Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards