Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Emelie - 18 maj 2011 11:40

Igår kom Malva hit för att bo här i några dagar. Idag är det tolfte dygnet efter parning. Lite tidigt för att skönja några tecken på dräktighet. Men jag tycker hon flåsar lite mer än mina två. Hon ligger gärna och trynar i biabädden och nyss på promenaden så la hon sig lite oftare än vanligt...


Antingen kan det vara små tecken på dräktighet...eller på sjukdom... Oron som gärna tränger sig på för mig har givetvis gjort att jag tempat Malva, hon har ingen feber. Hon äter och skuttar och far som vanligt, så jag vill tolka dessa små, små tecken positivt = dräktig Malva. Men än får jag vänta några veckor på säkra tecken...


Gaztons matte Lotta ville att jag skulle fota Malva, och några bilder blev det från dagens prommis. På Malva och på Dina. Tyra fastnade bara på en bild och den var suddig så den får ni inte se.

Söta Malva i blåbärsriset.

  

Söta Dina.

    

Malva la sig ofta för att vila...fast däremellan var det full fart.

  

Malva spanar

  

Dina och Tyra badade i en skitig bäck; här Dina.

   Malva kopplades upp. Onödig infektionsrisk för henne att bada i en skitig bäck, om hon nu är dräktig...???

Dina igen

  

Fick ingen bättre ståbild på Malva idag.


Allt gott  //Emelie 

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards