Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

Sinne för humor?

Av Emelie - 21 maj 2011 12:41

Känner att jag vill förklara lite. Vet att min humor kan var lite långsökt och svårförståelig ibland    


Motorsåg kontra Bach i radion var bara min parallell som jag tyckte var lite ironiskt rolig. Stefan och jag håller ju på med vitt skilda konstformer vilka givetvis inte kan jämföras på något vis. Stefans motorsågskonst lockar media mycket mer, vilket jag också förstår. Vi klassiska musiker är ju vana att agera "den missförstådda konstnären"   Tycker just den lite bittra inställningen som jag mött hos andra som håller på med "finkultur"  är lite pinsam faktiskt. Jag ser det lite som mitt "kall" att ändra lite på denna inställning som jag tycker både förstärkts av utövare och av publik. Utövare kan ibland ha en inställning som att "det vi gör är lite finare och bättre". Och publiken känner sig då givetvis lite utestängda; som att dom måste förstå något för att ta till sig detta. Och så uppstår missförståndet att viss musik/konst kräver förståelse för att ta till sig. Och då blir den typen av musik svårlyssnad och inte så intressant för allmänheten.


Att vi spelade in Bachs flöjtsonater var för att vi kände en sådan otrolig glädje när vi spelade denna musik tillsammans. Denna glädje vill man ju gärna sprida till alla! När jag ringde Radio Östergötlands programchef så ifrågasatte hon just deras kanal som forum, att jag kanske skulle kontakta P2. Men jag vill ju att lyssnare som kanske ännu inte förstått att dom gillar Bach ska få höra denna musik! Dom som lyssnar på P2 vet ju redan att dom gillar klassisk musik!


Men nu hoppas jag att reportern hör av sig som han sa att han skulle göra och att vi får komma till radion och prata och spela lite från skivan.


Igår tog jag några bilder på hundarna. Mamma Tyra med sin dotter Dina.

      Tyra luktar på äppelblommorna

    Dina vacker i kvällssolen

          //Emelie 





 
 
Ing-Marie

Ing-Marie

21 maj 2011 15:13

Åh vilka härliga bilder på dina fina flickor! Underbara!
Sen vad gäller din musik. Jag hållermed dig...varför skulle man vara hänvisad till P2 för klassisk musik? Just detta, att nå ut till dem som inte vanligtvis lyssnar på den typen av musik vore väl härligt!

http://www.stallnnylund.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

21 maj 2011 15:39

Hahaha, fattde direkt att du var ironisk. Känner ju dig lite nu, hihi.
Ha en toppendag. Vi ska åka o bada med hundarna snart.
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

21 maj 2011 15:41

FATTADE ska det vara, och ingenting annat ;-))
Kram igen

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

21 maj 2011 17:22

Sv. Hihi, näe, just det! Du kanske missuppfattade mig? Jag var bara ironisk, (har en tendens att bruka vara det, hahaha)
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards