Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Emelie - 24 maj 2011 19:57

Fästingmedel är en fråga många med hund funderar kring så här års. Och man får fundera ut och göra det man tror är bäst.


Jag har av flera skäl helt bojkottat alla medel med olika giftiga substanser i. I år började jag ge mina hundar ett homeopatiskt medel mot fästingar redan i början av mars. Jag tänker även schamponera mina hundar ofta. Jag använder detta schampo som jag använt i ett år nu och som jag är väldigt nöjd med.


Jag har fått så mycket positiv erfarenhet av homeopatmedel sedan jag behandlade Doris hennes sista 10 månader i livet och även Dinas magproblem hon hade vid fyra månader (som jag tror berodde på en parasit som heter giardia) homeopatiskt. So far so good även på fästingfronten. Det är på intet sätt ett hundraprocentigt skydd men å andra sidan finns inga som helst skadliga ämnen i homeopatmedel och det ger även ett skydd mot fästingburna sjukdomar.


Och hundar som använder scalibor fästinghalsband eller exspot eller frontline får också ofta enstaka fästingar och då ska hundens immunsystem ta hand om de kemiska mer eller mindre giftiga substanserna förutom ev fästingsjukdomar...


Lite bilder från dagens promenad. Tyra

 

Dina 


   

     

              Allt gott!//Emelie   




Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards