Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Emelie - 26 maj 2011 17:14

Idag har jag varit en sväng till Norrköping. Mitt tjat har givit resultat  Jag var på SR Östergötland P4 och blev intervjuad av Mathias Lindholm om vår Bach-skiva. Och jag pratade  kände att jag hamnade ur spår. Ville få med allt. Men han trodde att han skulle kunna klippa ihop något sammanhängande av mitt svammel... På förmiddagsradion på måndag eller nästa måndag sänds det. Jag håller er underrättade och länkar sen också. Musik från skivan kommer givetvis också med  


Snart ska Dina och jag på vår Rallylydnadsträning. Vi tränar inte så mycket mellan kurstillfällena men...det är kul att åka iväg en gång i veckan och göra nåt med varje hund. Tyra och jag har tränat drag en gång i veckan, himla mysigt. Tyra tjuter av lycka när jag packar in skaklarna i bilen och när vi parkerar på G:sons Gummi i Finspång! Lite bilder från vår senaste dragträff ser ni här


Idag ringde Berras matte...Berra är från min första kull och är nu 10 år och 7 månader och två veckor och två dagar för att vara exakt. Hon fick snabbt försäkra mig om att allt var väl med Berra. Matte Elly ska iväg över Kristihimmelfärdshelgen och Berras pensionat var fullt. Så det blev bestämt att Berra ska bo här istället  Så vitt matte Elly bedömer det så verkar Berra må bra, lite tröttare vissa dagar för att vara piggare nästa. Lite flåsigare... Men hon trodde att det skulle vara samme galne Berra när han kommer hit... Bara att vara tacksam för att få ha haft en så pigg berner så länge och jag hoppas innerligt att han håller i och att jag får rå om honom några dagar. Han har bott hos oss förr, men det var många år sen och vi (jag och Berras mamma Rossina och syrran Fjollan) var alltid helt slut efter några dagar med Berra. Lite gamla takter sitter kanske i???


Och så några bilder på Dina från dagens prommis...

       

Nehej nu börjar det bli brått...//Emelie 

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards