Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Emelie - 27 maj 2011 10:30

På torsdagkvällar under våren har Dina och jag gått en Rallylydnadskurs på Motala Brukshundklubb. Tycker det har gått riktigt bra ibland men ibland är motivationen lägre från mig och det märks direkt på Dina. Mycket korv krävs fortfarande. Jag har anmält oss till Rallylydnadstävlingar i Klubbarp. Det ska väl kunna bli en liten spark i rumpan på mig för att träna här hemma lite oftare....


Märker också att Dina påverkats av de olika hormonsvängningarna som varit nu i samband med löpet. Vi håller ju på att lära känna varandra för fullt fortfarande.


Tog med kameran igår på kursen. Skulle försöka få till en hoppbild på Dina men...

   

Hon var som vanligt bara söt så att jag var tvungen att fotografera henne pga det.

Kurskompisen Agnes kunde det där med hoppet lite bättre...

 

Medans vi gick igenom dagens bana så låg Agnes och Emma så här fint på sina mattars kommandon...

    

Så duktig är inte Dina...än....  


Innan vår kurs är det en valpkurs. På den valpkursen går det en bernerflicka som blir 8 månader 4 juni. En berner i min smak! Hon heter Hulatorpets Z...nåtganskakompliceratsomlättkanblifel i stamtavlan men kallas Donna. Och nog är hon en söt liten Donna alltid! Se och njut!

                  

Inte helt olik mina flickor...och lika härligt temperament har hon också (dvs lycklig och galen)...om jag får skriva det själv...och det får jag ju eftersom att det är min blogg  


Dina och Donna var lite gosiga med varandra

   

Allt gott!//Emelie 


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards