Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Drag

Av Emelie - 30 maj 2011 09:37

Jag har ju ÄNTLIGEN fixat sele och skaklar och så har jag träffat Östergötlands draggäng några gånger för lite träning. Det hela började med att jag slöt upp till Dragturnén som hade sitt första stopp i Norrköping. Det var träning 1:a maj och tävlingar 2:a maj. Jag fick så mycket hjälp av Anita och Bengt Mårtensson på träningen så Tyra och jag fixade Allmändraget med 95 poäng den 2:a maj  .


Anita och Bengt är riktiga dragplåster när det gäller att locka till drag med din sennenhund! Deras dragläger i juli neråt Ängelholm i Skåne rekommenderas varmt om ni har möjlighet! Gå in på Sennenhundklubbens hemsida för mer information. "Tyvärr" så misstänker jag starkt att vi har en kull valpar här på kenneln i juli så jag kan inte vara med...detta året. Men hoppas och tror det blir fler chanser.


Tyra och jag har alltså så smått kommit igång med dragträningen. Vi har träffats ett litet gäng några gånger i Finspång i vår. Himla mysiga träffar har vi, rekommenderas varmt! Skicka ett mail till Susanne med Quila och Ronja om du vill veta när och var vår nästa träning blir! Vi har inte bestämt tid ännu. Blir nog inget denna veckan men hoppas på några träffar framöver innan (ev) valpar kommer.


Tyra piper av lycka när hon fattar att det är dragträning på gång. Några bilder från vår förra träning. Tyra

          Duktig tjej  

Susanne har tränat lite mer med sin Quila som är riktigt duktig!

          Söt tjej  

    Förra gången var Frida med matte Monica med! Frida är en Grosser Sweizer sennen som gillar det där med spårning  

      

  Hon har svårt att släppa det  ... Tjusig tjej    

  Ing-Marie med sina flickor Qurry och Milla brukar också vara med, men kunde tyvärr inte senast då vi fotade. Ing-Marie är RIKTIGT duktig. Hon ska tävla med sin Milla i det officiella Arbetsprovet klass 1 i Karlskoga nu till helgen! Och som det såg ut senaste träningen så klarar dom det där galant! Men man vet ju aldrig när nerverna kommer på.... Men ni kan det!!! Lycka till!


Lyssnar just nu på förmiddagsradion men jag tror inte inslaget med mig   och Bach-skivan kommer idag. Han skulle maila mig när det skulle sändas och jag har inte fått något mail. Kanske nästa måndag??? Meddelar om jag hör nåt!


Ska snart ut med tre bernerflickor...Malva är här några dagar igen. Och jag tror hon är dräktig. Hussen är övertygad för nu TRAVAR Malva när man ropar på henne, annars galopperar hon som ett skott! Allt är relativt....


Nästa helg blir det intensivt. Berra kommer för att bo här över helgen. Han är från min första kull och har passerat 10½ år. Blir riktigt roligt att träffa honom. På torsdag kommer han och planen är att han, Dina och jag ska åka till Lotta Fracke för tvätt och fön av Dina. Berra får sig också en tvätt tänkte jag och kanske lite fix med öron och tassar. Lördag och söndag blir det utställning för Dina! Lördag blir det rasspecial i Karlskoga och söndag i Norrköping. Har märkt att fällningen är på G för Dinas del. Så det passar fint med sommaruppehåll i utställningsringarna sen. Tyra är fin i pälsen men jag behöver inte ställa henne tycker jag. Vår satsning är att nån gång träna in momenten till det officiella arbetsprovet klass 1, vore kanon att få AP-titeln framför Tyras kennelnamn, hon är ju en dragstjärna!


Promenaddags...kameran följer med....


Allt gott!//Emelie

 
 
Sarah

Sarah

30 maj 2011 11:24

Härligt, kul att hitta saker som hundarna verkligen älskar och det går ju bra för er :)
Mysiga bilder!

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

30 maj 2011 12:17

Ser jättekul ut. Kanske skulle prova med vårt yrväder Zero...... :-).

Skulle vara kul att hänga med/komma och titta nån gång. Får man komma o titta när ni t ex tränar??

Nu verkar sommaren vara på G. Skönt om den här hemskt kalla blåsten försvinner!!!
Kram /MARIE

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards