Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 3 juni 2011

Av Emelie - 3 juni 2011 11:49

Imorgon är det rasspecial i Karlskoga. Vädret ser ut att bli varmt och vackert. Skönt för oss tvåbenta men våra långhåriga berner är inte helt förtjusta i värmen. Av mina så är det bara Dina som ska ställas ut. Så det blir bara hon som följer med imorgon av hundarna. Henrik ska också med (om han inte ångrar sig???) och mamma när ett hopp att han ska ställa upp på "barn med hund" imorgon också. Egentligen är väl inte Dina den idealiska hunden för det ändamålet, tror Tyra vore bättre men hon ska vara sällskapsdam till morbror Berra som bor här över helgen.


I förrgår tränade Henrik lite "handling" med Dina.

      Det blev några vurpor men Henrik borstade av sig och tog nya tag. Vi får se imorgon vad han känner för?


Igår åkte vi till Lotta Fracke för bad och fön av Dina. Och även Berra fick följa med. Berra är från min första kull och är nu 10 år och 8 månader gammal. Och det är banne mig samma takter i gubben även om man märker att åldern börjar ta ut sin rätt. Och det kändes himla skönt att få sätta duschen och schampot i Berra... Och han har väldigt tät päls som lätt tovar sig. Dels är han kastrerad men jag minns att syster Fjollan (Tyras mamma) också hade samma pälskvalité, speciellt de senaste åren, trots att hon inte var kastrerad. Så Lotta och jag tvättade och kammade igenom honom ordentligt. Lotta tog några före-bilder

   

 Och här några bilder jag tog nyss på Berra. Fina Rossinas Guglielmo 10 år och 8 månader...nyss i värmen.

              Nog klappar hjärtat lite extra när man får behålla dom så länge  men han är ganska jobbig... Han har som vanligt svårt att komma till ro i början. Att stänga en dörr går INTE. Nu har han hittat sin plats under altanen...vi får se om vi får sova längre än till 5 imorgon bitti...iofs ska jag ändå upp då för att bege mig till Karlskoga! Men Berra får stanna här i svalkan under altanen!


  //Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards