Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Emelie - 5 juni 2011 20:06

Tack för grattishälsningar här och på fb   Det har verkligen varit ett nöje att visa Dina både igår och idag. Vi har hittat hur vi ska göra och Dina är såååå duktig! Fina kritiker har hon fått, inte minst idag i Norrköping. Vädret var BETYDLIGT behagligare idag än igår med lagom varmt och lagom med moln och lagom med vind. Gillar lagom  


Idag var det alltså utställning igen. Idag i Norrköping. 51 berner anmälda men ett ganska stort bortfall. Kanske pga gårdagens hetta i Karlskoga??? Hetta är inte riktigt hundars och framförallt inte berners rätta väder. Men vädret idag var perfekt för alla inblandade  


Jag hade hoppats på ett Excellent på Dina idag men det blev Very Good idag med. Men om kritiken var bra igår så var den nästan ännu bättre idag   Jag håller nog med domaren Nina Lönner-Andersson i allt, både positivt och negativt utom framskjuten skuldra som iofs kan ha berott på hur jag ställde upp Dina idag. Jag som helt opartisk  matte och uppfödare tycker att Dinas fördelar räcker till ett Excellent men gårdagens och dagens domare tycker Very Good vilket jag är helt nöjd och belåten med när kritiken blir som följer:


Feminin kompakt tik. Bra skalle. Något tunt nosparti. Smal underkäke. Framskjuten skuldra. Markerat förbröst. Bra bröstkorg för åldern. Knappa vinklar bak. Något brant kors. Utmärkta tassar. Rak fin front. Rör sig spänstigt och sunt. Trevligt temperament.

 

Fina Rossinas Glimmande Dina 13 månader fotograferad på rasspecialen vid vattnet, Lunedet Karlskoga 2011 av Madeleine Lundh

   

    

Och så en bild på Dina som Isabelle Fjällroth tog under bedömningen i Norrköping 

    

Något domaren sa idag när hon tittade närmare och kände igenom Dina var "Du har väldigt fina ögon" men tyvärr så glömde hon det när hon dikterade kritiken för ringsekreteraren sen. Men det var exakt samma reaktion som domaren igår fick. Men hon sa inget då utan log bara när hon tittade nära på Dina och sen fick ju Dina "...excellent eyes..." i kritiken igår!


Jag är väldigt nöjd med Dinas fördelar och ack så medveten om hennes "nackdelar" exteriört. Men jag vet också att Dina är "bättre" än sin mor som i sin tur är "bättre" än sin. Samtidigt så tror jag mycket på mormor Fjollans fysiska och mentala sundhet som något starkt... Iallafall hoppas jag att det ska bli ett gott bidrag i aveln för framtiden...


Vill även passa på att gratulera Annsofie till hennes Alnöitens Nonstop Eastwoods framgångar i ringen både igår och idag! Excellent båda dagarna   Idag fick jag nöjet att se dom i ringen och Eastwood har varit en riktig partynisse i ringen förut, vilket iofs varit väldigt charmigt. Men idag var det en fröjd att se honom! Han stod och rörde sig väldigt fint! Ska bli väldigt spännande att se fortsättningen på hans utställningskarriär! Grattis till din fina kille Annsofie  


Och Gangsterluvans Keno Kanon blev BIS 2 idag!!! En bernerhane precis i min smak, rör sig som en GUD!!! Dessutom är han på sitt sjunde år och vinner utställning på utställning! Härligt att se en iallafall inte purung bernerhane (men dock i sina bästa år) i sådan kanonform! Han gör verkligen skäl för sitt namn! Grattis ägare och uppfödare Gangsterluvans kennel!!


Nästa helg blir det Rallylydnadstävlingar för Dina  blir spännande!


Allt gott!//Emelie




Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards