Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 12 juni 2011

Höll ju på att glömma...

Av Emelie - 12 juni 2011 18:21

Kom på nyss när jag var ute en sväng med flickorna att idag fyller Tyra med kullsyskon 4 år!!! Tänk vad tiden går.... Grattis Edetoyota "Malva" som troligtvis väntar valpar.

  Den ende hanen i kullen, Edeture "Dino" som bor i Norge. Och Edetrea "Rea" som är så lik sin systerdotter. Här på släktträffen i höstas...Dina har vuxit lite sen dess...

  

Min älskade Edetyra "Tyra"

    

Och Edetina "Barilla". Grattis och allt gott önskar jag er!


Annars har det varit mycket hund denna helg. Dina och jag har tävlat i rallylydnad för auktoriserade domare i grenen. Igår gick det uruselt då Dina hade nosen i backen HELA TIDEN...utom några korta ögonblick som den utomordentliga fotografen Isabelle Fjällrot lyckades fånga på bild! Bilderna finns på facebook.


Men jag har lärt mig massor i helgen. Regler jag inte visste och bra träningstips. Och så den största lärdomen "att lära av sina misstag"!!! Jag tränade lite i morse igen innan det var dags för dagens tävling och se på f......hmmmm, men idag var nosen uppe och jag hade en alert Dina stirrandes i mina ögon förutom några korta avbrott!!! Tjohooooo! Men vi behöver slipa på både det ena och det andra men förbättringen var OTROLIG!!! Igår fick vi 16 poäng mot dagens 81 poäng (av 100 möjliga).


Idag tävlade två berner till! Det var vår träningskompis från draget Ing-Marie som var där och tävlade med båda sina tikar. Mamma Qurry och dottern Milla. Mamma Qurry 7 bast blev bästa bernern idag! Grattis! Men ingen av oss hamnade på pallplats, men snart så....


Och allas vår "lilla" Milla (Fina Rossinas Greta Garbo) har varit hos frissan minsann! Millas matte ringde häromkvällen och var lite bekymrad då hennes "lilla" hund INTE fäller!!! Hon har MASSOR med tjock tät päls och eftersom att dom vill att Milla ska kunna bada och simma var och varannan dag i sommar så var dom lite bekymrade. Dom hade beställt tid hos frissan dagen därpå, men husse tyckte allt att dom skulle ringa och fråga mig om lov först...nej så var det nog inte riktigt. Jag tyckte iallafall att det lät som en strålande idé! Så nu är Milla en halv sopsäck päls fattigare och hon och matte och husse tycker det är UNDERBART!

Före

    

Efter

       

Skönt inför sommaren! 

Allt gott kära vänner  //Emelie

 

 

 
 
Anette

Anette

12 juni 2011 21:14

Tack tack för grattiset, idag var Debbie och jag på Inoff utställning, där fanns det även rallylydnadstävling, så riktigt kul ut, måsta bara anmäla Wilma till några i sommar.

Håller tummarna för valpar hos dej!

ha det bra
Anette

http://www.monowi.se

 
Camilla

Camilla

13 juni 2011 10:22

Grattis grattis till alla 4-åringarna !! hoppas alla fick något gott att mumsa på.
Va roligt att du har kommit igång med så mycket träning med hundarna .. blir riktigt avis .. jag måste skärpa till mig jag också.
Dom ser ju så söta ut då dom är nerklippta våra berner .. som stora valpar nästan ;)) ... men vad dom ska tycka det är skönt .. och ska man ändå inte fara runt och ställa ut så är det perfekt att låta dom få sommarkostym under de värsta månaderna ... hör flera säga att dom blir så otroligt pigga då dom klippt ner vovvarna. Milla kommer säkert gilla sin frisyr i sommar.
Så Malva är också hjubent ;)) som sagt Tuffa också .. hon är så söt med sina bakben ;) men jag har faktiskt aldrig fått det på någon kritik med Tuffa ... jag har fått tipset att inte gå så fort ut från domaren då Tuffa visar bakdelen, om det har med det att göra vet jag inte ... men vi har aldrig fått det i kritik iallafall ... nog ser det väl ut som det finns valpar nu i Malvas mage .. spännande spännande ;)) jag håller alla tummarna för det och för att Dina ska se bra ut på röntgen !!!
Må så gott
Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards