Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Emelie - 14 juni 2011 18:15

Jaha så har man ännu en gång blivit lurad av en skendräktig tik. Idag är det 5 veckor och 4 dagar efter parning och Malva har inte ökat ett gram i vikt visade vågen hos veterinären. Ultraljudet visade tomt. Och nu har det gått såpass lång tid så det borde ha synts på ultraljudet om där var nåt. Känns lite synd att det inte blir några valpar på Malva, men tog ju tag i det väl sent så jag kan bara skylla mig själv.


Men nu vill jag lyckas med nästa parning. Tyra kommer i löp nån gång i sept-okt. Men det blir simmarkoll innan parning denna gång. Vi får se vem den lycklige blir!? Lutar åt Gazton...om simmarna duger  


Helt plötsligt öppnades massor med möjligheter för sommaren! Inte helt fel att bli lite fri att göra andra saker heller. Har faktiskt lite väl mycket på listan. Draglägret skulle ju va nåt, men måste stämma av med regeringen först , enligt honom har jag nog förbrukat mina hundaktiviteter med råge...speciellt om jag ska planera valpar i vinter istället...hmmm...vi får se!?


Förutom ultraljud på Malva så röntgade jag Dina idag. Och jag har väl aldrig varit så nervös inför en röntgen nån gång! Men ett visst lugn känner jag nu, då det såg bra ut enligt veterinären. Både höfter och armbågar. Men skk ska ju säga sitt...


Och för en dryg timme sen, knappt 2 timmar efter att Dina varit sederad så hoppade hon över det meterhöga staketet här hemma!!! Det var när dom kom för att hämta Malva. Jag var inomhus. Dina är fortfarande groggy som sjutton! Ligger och piper eländigt...men hoppa skulle hon! Och det gick som tur var väl måste jag förtydliga men i hennes tillstånd skulle det kunnat gått hur som helst! Har man inte ledfel så skaffar man sig, verkar vara hennes motto!


Allt gott  //Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards