Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 27 juni 2011

Av Emelie - 27 juni 2011 12:14

Nu har det gått riktigt lång tid sen jag bloggade senast....mycket kul har vi haft för oss. 


Några dagar innan midsommarhelgen var vi iväg hela familjen, utom hundarna som bodde hos Lotta Fracke, tack   , till Tomteland utanför Mora. Hälgeland som ligger i Tomteland och som Stefan har gjort figurerna till invigdes där tisdagen 21 juni. På midsommardagen den 25 juni öppnade Tomteland för allmänheten. Verkligen värt ett besök   Många fina bilder på pojkarna som gillade Tomteland skarpt fick jag, men dom kan ni se på facebook, ni som inte redan är vän med mig där får bli det  


Midsommarafton har firats i Medevi med mina bröders familjer. Småkusinerna är jämngamla och har hur kul som helst ihop. Tyra och Dina var med både vid midsommarstång och Grötlunk.


Midsommardagen hade vi en fest för Stefan som blivit 50 år under vintern  


Nu är det vardag igen och jag har fixat ikapp en del "pappersjobb" så här på förmiddagen.

Sommaren  verkar ha kommit så här lagom EFTER midsommar...som vanligt, och jag känner på lukten att Tyra rullat sig i något äckligt...som vanligt, dusch och schampo där snart alltså. Och Dina har festat på kattskit...som vanligt.


Bachkonsert på torsdag i Eksjö kyrka gör att jag måste se till att få ner några timmar i flöjten  under veckan också.


Dinas lilla knöl verkar inte ha förändrat sig nämnvärt åt något håll. Efter prat med veterinär i morse så ska jag fortsätta med kortisonsalvan i 5 dagar till. Om inget händer så blir det väl att knölen opereras bort, men det blir inte förräns "min" veterinär kommit tillbaka efter semestern, om inget tillstöter förstås. Så vi avvaktar vidare.


Jag fick tillfälle att träffa Dinas kullbror Gorgeos Charlie häromdan. Henrik och Rickard bodde nämligen hos matte och husse Terese och Jonas när vi hade 50-årsfest. Charlie virvlade in här och välte allt i sin väg (PRECIS som syrran) och är glad och mysig (PRECIS som syrran). Han har vuxit fint. Han ser ut som en lagom stor ungberner. Även han och brorsan ska väl röntgas tids nog, men jag tycker gott dom kan avvakta tills dom närmar sig 1½. Ingen i kullen har visat några som helst problem. 


En hälsning har kommit från kullbrorsan Great Zorro att allt är bra även där. Han har en egen damm att svalka sig i när det blir för varmt.

  Kullsyrran Milla (Greta Garbo) har blivit ung på nytt sen hon blev av med sin tjocka päls...full rulle...

    Nästan outtröttlig (PRECIS som syrran), men hon kan sitta still...

  

speciellt om det bjuds på glass...


Så allt är väl med oss! Hoppas ni alla haft en härlig midsommar och har en härlig fortsatt sommar  //Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards