Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 6 juli 2011

Hallojsan igen!

Av Emelie - 6 juli 2011 19:21

Tog några bilder innan jag åkte till Medevi och upptäckte även några i kameran som jag vill visa er.


Har precis kommit hem från Medevi. Har bla skrivit ut rallylydnadsskyltar och plastat in! Har tidigare köpt hållare till skyltar och hopphinder! Så nu kan jag bygga riktiga rallylydnadsbanor för träning också! Hoppas få till lite hundträning i sommar nu när det inte blev valpar. Vi får väl se...


För er som inte röstat på min bild så länkar jag till den här igen... Härliga hund fototävling


Några härliga sommarbilder jag tog för några kvällar sen när Henrik följde med mig på kvällsprommis.

        

Och en på Tyra jag tog tidigare idag...än syns det inte att hon börjat fälla.

  

Tyra och Dina i skuggan tidigare idag. Dina har sin krage på sig. Hon lyckades kränga av sig kragen för ett tag sen och låg och gnagde på den...men än så länge håller den ihop. Hon kommer ändå åt knölen trots kragen...men att hon skulle ha tratt på sig i tre månader som det kan ta för knölen att försvinna känns inte riktigt bra. Och jag tror kragen hindrar henne lite iallafall.

 

 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

6 juli 2011 23:31

Inte så kul att operera så här mitt i sommaren.
Kul bilder på "Niltons kompis" Henrik....eller var det Oskar? hahaha. Tokungar! Nu jäklar blir det träning av. Skyltar och allt!!! Du kommer sopa banan med motståndarna ;-)
Hörs ang. nästa vecka
Kram på dig :-)

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

8 juli 2011 10:39

Sv. Jaa, jag såg det! Men du skulle ju hem också......pust ;-) Visserligen blir man inte svettig av att simma, men jobbigt kan det va :-)
I dag är det onda över på Ronja, så det var väl bara träningsvärk. Det kunde liksom inte vara något annat, tyckte jag. (Joo, borrelia då) Man får så mycket konstiga tankar ibland
Ha en skön dag. (Vad tror du om tisdag.....drag?)
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

10 juli 2011 00:00

Jag hade nog valt en op även om det är mitt i sommaren, för krage eller tratt i 3 månader är ju inget varken matte eller hund står ut med.
Härliga foton.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards