Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 11 juli 2011

Borta!

Av Emelie - 11 juli 2011 21:57

När vi kom hem från bad idag så kollade jag som vanligt in Dinas knöl. Och döm om min förvåning när den helt plötsligt var borta! Endast ett litet sår var kvar där knölen suttit. Den har hela tiden varit betydligt tunnare i fästet men jag trodde inte den var så tunn! Så skönt att nu slippa tratt och krage på Dina! Och det blev ju betydligt billigare än operation hos veterinären skulle blivit! Hade inte Magnus haft semester så hade jag opererat bort den för flera veckor sen...men jag förstod ju på både honom och de andra veterinärerna jag pratat med att dom tyckte att jag skulle avvakta...och det var ju helt riktigt.


Tog faktiskt med kameran till sjön idag och det blev mååååånga bilder. Men att se Dina i vattnet är helt makalöst. Vilken energi denna hund har!!! Som jag skrev tidigare idag...maxad är bara förnamnet. Stefan kastade i "pinnar" som Dina apporterade...

    

Dina kan inte komma till pinnen fort nog...     Hon surfar på vattnet...

          Där syns "pinnen" skymta...

  Ändå var denna en av de mindre...

    Dina surfar mot nästa "pinne"...

Snart där... 

 Lite mer att bita i... 

  Men den ska jag väl kunna få iland!

    Tyra tittar mest på när Dina jobbar...

På väg i för att hämta nästa...

           

Trodde nästan Dina höll på att drunkna! 

 Men hon fick ett bra grepp på denna "pinne" också. 

Tyra njuter också av bad men tar det lite lugnare.

        Henrik och Rickard har kul i vattenbrynet...

   Men det är svårt att bada helt ostört...

      ...även för Tyra...

Vart är Dina på väg nu då?

      Aha! Mamma Tyra tog sig en simtur i godan ro...

  

 Dina hoppar efter allt! Stefan behöver bara hålla upp en sten.

    

Tyra njuter i kvällssolen efter badet

 

  //Emelie

   

 
 
Camilla

Camilla

11 juli 2011 22:42

hahaha ... va rolig hon är Dina, vilket energiknippe alltså ;)) där tror jag till och med Tuffa ligger i lä.
Men va skönt att knölen är borta, och så mycket billigare det blev också, jag måste nog säga att jag inte trodde den skulle försvinna av sig självt .. jag vet att dom brukar säga det, men jag har aldrig varit med om att dom gjort det .. men så skönt.
Verkligen härliga bilder .. den då Dina sträcker på sig är inte helt tokig heller ;) och killarna va mysigt dom har det. Tänk vad barn med djur blir tåliga och vana både det ena och det andra .. jag kan då bara se positiva saker med att låta barn växa upp med djur.
Må så gott och så får vi hoppas på en fortsatt fin sommar.
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Isabelle

11 juli 2011 22:52

Ja gu vilken härlig energi!! Kan inte hon lära Drömma att det faktiskt är riktigt skojsigt att bada? :-D Drömma är inte helt impad av vatten just nu :-D Massa härliga bilder!!

 
C.L

C.L

11 juli 2011 23:41

Ser otroligt härligt ut. Mycket fina kort

http://www.fago.nu

 
Lotta & Gossarna

Lotta & Gossarna

12 juli 2011 09:04

Toppen att knölen äntligen är borta. Och perfekt att den försvann av sig själv.
Underbara badbilder på tjejerna. Hon är otrolig Dina som släpar iland hur stora pinnar som helst.
Vilka modiga killar som vågar leka med en stoor krokodil ;)
Kram

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Ingen bild

Elly

12 juli 2011 14:10

Hej
Du tycks ha fått en Berra i Dina. Han har aldrig gillat att bada men jag minns väl hans rusningar högt och lågt i skog och mark.

 
Linda & Nova

Linda & Nova

13 juli 2011 23:04

Badnymf :) Önskar att Nova också kunde uppskatta simmandet lite mer än vad hon gör :) Massa fina bilder som vanligt. Skönt att knölen är väck!!
Ha det toppen. Kramar!!

http://runezzazanovaadelle.se

 
Ingen bild

Anne-Greth & Gösta

14 juli 2011 11:40

UNDERBART att knölen bara försvann. Dina badade nog bort den. FANTASTISKA bilder! Du skulle kunna tävla med många av dom - helt otroliga! Milla badar mer i stil med Tyra och hon njuter verkligen. Massor av sommarkramar från hela familjen Garmland.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards