Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Sorgligt

Av Emelie - 25 juli 2011 08:16

På väg hem från draglägret i Moheda fick jag ett sorgligt sms. Fina Rossinas Bill "Molltass" fick i fredags lämna sitt liv här på jorden. Molltass fick för ett år sen diagnos spondylos (tror jag det stavas??) i ryggen. Han har sedan dess medicinerats men fick svårare och svårare att använda sin bakdel så i fredags bestämde familjen att han skulle få slippa mer lidande. Molltass blev 8 år 26 juni. Stor varm kram till Molltass familj och vi hörs i veckan  


I morse var det min första morgon som dagboksgäst . Jag kommer att bli uppringd av P4 Radio Östergötland varje vardagmorgon denna veckan.


Snart blir jag uppringd av vårdcentralen. Jag måste kolla upp mitt onda i lederna. Har aldrig haft något sådant här förut.


Allt gott!//Emelie

 
 
Lena  Heimark

Lena Heimark

25 juli 2011 09:51

Kram och hoppas du blir av med det onda!!!

http://www.heimarkenskennel.se

 
Marianne

Marianne

25 juli 2011 11:51

Skickar tröstekram till Molltass familj. Jag hoppas du bara har en infektion i kroppen och snart är ok igen
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

25 juli 2011 12:33

Vad jobbigt för dig Emelie med ledvärken. Hoppas du får snar bättring.

Känner med Molltass familj och skickar en tanke till dom.
Tänker idag oxå på min syster och hennes familj som låtit cockerspaniel-damen Bonnie somna in.

Kram!!

 
Ingen bild

Annsofie

25 juli 2011 15:25

Förstår den tomhet som blir efter en älskad vän.Ledvärk som bara kommer så akut verkar lite skumt.Hoppas de hittar något som fort går att göra något åt.Du skötte dig bra som dagboksgäst.Det hördes bara lite att du var nervös;-)

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

26 juli 2011 01:10

Skönt att höra i dag, att du mådde lite bättre.
Sv. Tyra var inte på något vis sämst. Hon har ju klarat av det 2 ggr. Utan träning! Jaa, nu jäklar, har vi alla fått så mycket feedback, så det vore väl skit om vi inte skulle få till en mera effektiv träning, hihi.
Aameen, säg inte så. Ingen hund är helt perfekt! Nästa utställning är en annan domare, som har en heeeelt annan uppfattning. Huvudsaken är att vi tycker om våra gulliga vovvar. Utseendet är ju inte allt ;-)
Lycka till i morgon igen.
Från en trogen lyssnare ;-)
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards