Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 28 juli 2011

Av Emelie - 28 juli 2011 15:15

Rickard brukar ofta hjälpa mig att ge hundarna mat. Jag har lärt Dina att vänta på varsågod men inte Tyra så Rickard får ge Tyra.


Men iom att jag...som jag inte trodde...har börjat träna med Tyra mer än utställning så har jag nu i några veckors tid börjat traggla sitt med Tyra... På utställning vill man ju INTE att hunden ska sitta utan stå, så jag har varit löjligt noga med att bara belöna när Tyra står. Om det beror på det eller någon annan ovilja att sitta, men Tyra står MYCKET hellre än sitter. Kom tom på henne att stå och klia sig vid örat idag tills hon nästan ramlade ner på rumpan.


Men Rickard har anammat min träning, så nu får Tyra sittkommandon från alla håll när hon ska få mat... Och faktiskt....hon börjar sätta sig nu efter en hel del om och men, men det blir ingen mat förräns hon sätter sig.


Rickard var med mig till sjön en sväng med hundarna tidigare idag. Han kastar kottar...

     


        Dina gillar det där med kottkastande...

    Rickard filosoferar

    Henrik vid kägelbanan i Medevi igår

 

Idag var det näst sista morgonen som Dagboksgäst .


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards