Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 29 juli 2011

Av Emelie - 29 juli 2011 18:47

Idag tog jag med mig både pojkar och hundar till Medevi. Alla småkusiner är nämligen där så framförallt Henrik vill ju leka. Jag lämnade barnen för lek och tog med mig hundarna för promenad. Regnet öste ner så vi var ganska ensamma på "vår" runda runt Torpaudden.


När vi åkte till Medevi så passerade vi en vallningstävling. På vägen hem stannade jag och tog några kort på det ekipaget som tävlade just då.


Tror det precis börjat nu.

            Sen vallade hunden på. "Herden" visslade och kommenderade höger och vänster och kom och stanna, och vad jag såg och hörde så lydde hunden direkt.


Det såg dock en aning oredigt ut bland kossorna ett tag för ett ovant öga som mitt...fast jag vet inte??


Helt plötsligt så strukturerades allt upp och hunden vallade kossorna mellan två dinosaurie-ägg.

    Och så hörde jag domaren (som sitter) säga att det var färdigt och "herden" kallade in sin hund.

  En så fin och duktig hund!

    Vet inte alls hur dom klarade sig poängmässigt? Inga applåder fick dom och inget beröm fick hunden av "herden" när den jobbat färdigt. Men nog var det en duktig hund, så mycket såg jag iallafall! Kanske är inte det praxis på sådana här tävlingar att applådera och berömma hunden? På sennendragtävlingar så applåderar vi och berömmer hundarna med pussar och klappar och trycker i godis...fast bara mellan momenten förstås. 


Lägger in länk till Dagboksgästen för sista gången idag... I morse var sista morgonen jag blev uppringd kvart i sju för att vara denna veckas dagboksgäst. Det har varit trevligt och jag gillar dagens programledare Lasse Fredriksson. Jag hade lite tur att jag bara fick den andre en morgon, han skulle ha varit två mornar. Det var väl inget fel på den andre men jag gillade att prata med Lasse mer.


Appropå nåt helt annat...vi har en leksakselefant som kan prata. Nu helt plötsligt så har den börjat tala norska??? Vet inte om batterierna håller på att ta slut efter några år, men lite spooky är det allt!?

Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards