Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Fullspäckad helg

Av Emelie - 18 augusti 2011 20:17

Jag har en rolig helg framför mig med flera evenemang av helt skilda slag!


Tidigt lördag morgon hämtar Marianne och hennes man Tommy och deras bernertik Donna upp mig och Malva för färd mot Norrköping. Det är dags för skönhetstävling för Donna och Malva igen.

Hulatorpets Zippie Zick-Zack "Donna" 10 månader.

  Fina Rossinas Edetoyota "Malva" 4 år.

  I Norrköping är det sammanlagt 58 berner anmälda. I Askersund var det 35... Några fler alltså! Var det jag som klagade på att för få berner ställdes ut??? Det är egentligen fler som ställs ut nu än förr. Men det blir tuffare för den "vanliga" hundägaren eftersom många berner fixas ganska rejält. Och det är ett gäng riktigt duktiga handlers (den som ställer ut hunden) som är mer eller mindre proffs som ställer hundarna. Jag känner mig fortfarande som en gröngöling som handler men man lär sig så sakteliga. Jag har också åkt till Lotta för att hon har en specialfön som blåser pälsarna fina och fluffiga...nu blir det inget extrafluff på Malva inför lördagen då jag inte hinner. Hon har dessutom varit ute i regn under veckan så lockarna på rumpan har kommit fram...men men, tror egentligen inte det står och faller med det. Jag hoppas att domaren på lördag är lika positiv till Malvas fördelar som han i Askersund var. Och jag ska ju ställa Donna igen och jag hoppas att det kommer att gå lika bra som det gjorde i lördags. Både Donna och Malva är inte så vana i utställningsmiljön men den sociala träningen som blir för varje utställning gör ju gott på den punkten.


Jag hoppas dock inte att det går för bra, för det hinner jag inte...det är nämligen kräftskiva som börjar kl. 16.00 på lördag. Men jag tror inte risken för placeringar är överhängande för någon av flickorna...men får dom lika bra kvalitetsbedömning som i Askersund så är jag mer än nöjd.


På kräftskivan kommer ett superbra dansband att spela...

  Dom spelade på Stefans 50-årsfest och det var riktigt kul att dansa till dom! Hoppas vi blir många! Är ni sugna på att komma så är det bara att anmäla er! Kolla länken här ovanför!


Och så är det Bachdags igen efter ett ganska långt sommarlov. Jag har fått min träflöjt som varit hos flöjtdoktorn och nu är som ny! Lite mera finslip så är jag det också... Repade med Marie-Louise-orgel och Märta-cello idag i Landeryds kyrka utanför Linköping där konserten är på söndag kl. 19.00 Och hur underbart är det inte att spela Bach med dessa flickor!? På söndag kommer vi att spela C-dur och E-dur sonaten...


Avslutningsvis lite bilder från valpköpare. G-systrarna Grace Kelly och Greta Garbo "Milla" träffades för ett tag sen i Katrineholm där båda bor. Millas matte fotograferade.

Kelly som är mer eller mindre en kopia av sin mor Tyra.

      Båda systrarna. Kelly tv och Milla th.

  Kellys matte Catrin är utbildad hundmassör vilket Milla verkade uppskatta...

  Några bilder när Milla badar med kompisen Krille.

När Milla badar själv så hämtar hon pinnarna i vattnet...

  Men vad har man killar till...om inte för att passa upp!

       En rolig bild där Milla fångar en godis i luften!

  


Och så har jag fått en kär hälsning från Berras matte Elly. Berra mår fortfarande bra...peppar peppar måste man nog skriva. Om han får fortsätta med det så blir han 11 år i oktober. Matte Elly var hemma och hjälpte en väninna med hennes rabatter...men takterna sitter i...käre gamle Berra "hjälpte" till även han... Här tar han dock en paus i en ogjord rabatt! Tack Elly för denna bild!

 

Ha en härlig helg allihop! Och vill ni lyssna på Bach så vet ni vart ni ska! Kolla in min hemsida här bredvid, Gemzell Musikproduktion, om ni vill veta mer!//Emelie



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards